Historie společnosti Lamborghini,, jak ji známe dnes, sahá do šedesátých let minulého století. Ještě předtím se ale tato společnost, dnes známá výrobou exkluzivních výkonných vozů, jmenovala Lamborghini Trattori a jejím hlavním artiklem byly právě traktory.
Společnost Lamborghini Trattori si rozhodně nevedla špatně a zřejmě by se do výroby sportovních aut jen tak nevrhla, pokud by si její zakladatel Ferruccio Lamborghini nekoupil Ferrari, se kterým ale nebyl spokojen. Vydal se tedy za samotným Enzem Ferrari, kterému si stěžoval na problémy s vozem.
Právě tato nemilá výměna názorů se pak měla stát hlavním impulzem pro vznik prvních sportovních vozů Lamborghini, ovšem co je na tom pravdy už se asi nikdy nedozvíme. Pravdou však je, že Lamborghini se rozhodně nedaří zle a jejich vozy jsou úžasné.
Kvalitní stoje ale uměla společnost Lamborghini i dříve, ještě před přechodem na sportovní automobily. Důkazem budiž třeba tento pásový traktor Lamborghini 5C Cingolato z roku 1960, který se nedávno objevil na aukčním portálu "Bring a Trailer". Navíc se jedná o jedno z nejlevnějších Lamborghini na trhu, neboť jeho cena v současnosti činí pouze cca 167.000 korun.
Stoj, který se nyní nachází v Británii, pochází z italské oblasti Padua, kde vystřídal tři majitele. Ten poslední ale na traktoru nešetřil a dopřál mu renovaci, díky které je traktor funkční a vypadá skvěle. Kapota nese tradiční oranžovou barvu, zatímco Šasi modrou. Nechybí ani několik dobových dekoračních nálepek. Perličkou jsou pak světlomety, které jsou údajně původní.
Pod kapotou bohužel nenajdete žádný oslnivý atmosfericky plněný dvanáctiválec o výkonu přesahujícím 500 koní, ale k jeho účelům bohatě postačí i jeho vzduchem chlazený 2.2 litrový tříválcový diesel o výkonu 40 koní, který je spojen se čtyřstupňovou převodovkou, která disponuje i redukční převodovkou.
Traktor sice vznikal na jiné výrobní lince než slavné modely Miura nebo Countach, ovšem přesto s nimi má něco společného - za vznikem všech těchto strojů stál Ferruccio Lamborghini.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.