Chtěli byste pracovat v exkluzivní automobilce, ale v pracovní době si hrát s Legem? Pak byste se měli nechat zaměstnat u McLarenu, jehož zaměstnanci v minulých měsících pracovali na stavbě jedinečné repliky modelu 720S z Lega.
Stavba repliky však nebyla žádná sranda. Pokud byste si chtěli postavit něco podobného doma, vyšlo by vás to na cca 2 000 hodin práce. Celá replika přitom začala se dvěma kovovými rámy, které byly připevněny k podlaze z lega. Na té pak technici postavili takřka přesnou repliku karoserie modelu 720S. Celkově na stavbu spotřebovali 280,000 kostiček Lega.
Nešlo však o bezcílnou stavbu pro zabití času, ale o smysluplný projekt. Posledních 13,000 kostiček totiž bylo nainstalováno na vůz během festivalu rychlosti v Goodwoodu (Goodwood Festival of Speed), díky čemuž se povedlo vybrat 2,700 liber (cca 78 tisíc) na charitativní účely.
Výsledek je ale skutečně působivý. Celková váha repliky se vyšplhala až na 1,6 tun, což je mimochodem více, než kolik váží funkční předloha.
Ta se navíc od modelu liší i přítomnosti dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového motoru V8 o výkonu 527 kW (720 k) a 770 Nm točivého momentu. Díky spolupráci výkonného motoru se sedmistupňovou převodovkou SSG pak vůz dokáže vystartovat z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a rychlost se vyšplhá až na 341 km/h.
Skutečný McLaren však není zrovna levná záležitost. Ovšem pokud po modelu 720S skutečně nesmírně toužíte, ale nechce se vám prodávat většinu párových orgánů a brát si několik půjček, pak by vás mohla potěšit alespoň malá replika Lego Speed Champions, která vyjde na cca 500 korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?