Chtěli byste pracovat v exkluzivní automobilce, ale v pracovní době si hrát s Legem? Pak byste se měli nechat zaměstnat u McLarenu, jehož zaměstnanci v minulých měsících pracovali na stavbě jedinečné repliky modelu 720S z Lega.
Stavba repliky však nebyla žádná sranda. Pokud byste si chtěli postavit něco podobného doma, vyšlo by vás to na cca 2 000 hodin práce. Celá replika přitom začala se dvěma kovovými rámy, které byly připevněny k podlaze z lega. Na té pak technici postavili takřka přesnou repliku karoserie modelu 720S. Celkově na stavbu spotřebovali 280,000 kostiček Lega.
Nešlo však o bezcílnou stavbu pro zabití času, ale o smysluplný projekt. Posledních 13,000 kostiček totiž bylo nainstalováno na vůz během festivalu rychlosti v Goodwoodu (Goodwood Festival of Speed), díky čemuž se povedlo vybrat 2,700 liber (cca 78 tisíc) na charitativní účely.
Výsledek je ale skutečně působivý. Celková váha repliky se vyšplhala až na 1,6 tun, což je mimochodem více, než kolik váží funkční předloha.
Ta se navíc od modelu liší i přítomnosti dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového motoru V8 o výkonu 527 kW (720 k) a 770 Nm točivého momentu. Díky spolupráci výkonného motoru se sedmistupňovou převodovkou SSG pak vůz dokáže vystartovat z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a rychlost se vyšplhá až na 341 km/h.
Skutečný McLaren však není zrovna levná záležitost. Ovšem pokud po modelu 720S skutečně nesmírně toužíte, ale nechce se vám prodávat většinu párových orgánů a brát si několik půjček, pak by vás mohla potěšit alespoň malá replika Lego Speed Champions, která vyjde na cca 500 korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?