Chtěli byste pracovat v exkluzivní automobilce, ale v pracovní době si hrát s Legem? Pak byste se měli nechat zaměstnat u McLarenu, jehož zaměstnanci v minulých měsících pracovali na stavbě jedinečné repliky modelu 720S z Lega.
Stavba repliky však nebyla žádná sranda. Pokud byste si chtěli postavit něco podobného doma, vyšlo by vás to na cca 2 000 hodin práce. Celá replika přitom začala se dvěma kovovými rámy, které byly připevněny k podlaze z lega. Na té pak technici postavili takřka přesnou repliku karoserie modelu 720S. Celkově na stavbu spotřebovali 280,000 kostiček Lega.
Nešlo však o bezcílnou stavbu pro zabití času, ale o smysluplný projekt. Posledních 13,000 kostiček totiž bylo nainstalováno na vůz během festivalu rychlosti v Goodwoodu (Goodwood Festival of Speed), díky čemuž se povedlo vybrat 2,700 liber (cca 78 tisíc) na charitativní účely.
Výsledek je ale skutečně působivý. Celková váha repliky se vyšplhala až na 1,6 tun, což je mimochodem více, než kolik váží funkční předloha.
Ta se navíc od modelu liší i přítomnosti dvakrát přeplňovaného 4.0 litrového motoru V8 o výkonu 527 kW (720 k) a 770 Nm točivého momentu. Díky spolupráci výkonného motoru se sedmistupňovou převodovkou SSG pak vůz dokáže vystartovat z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a rychlost se vyšplhá až na 341 km/h.
Skutečný McLaren však není zrovna levná záležitost. Ovšem pokud po modelu 720S skutečně nesmírně toužíte, ale nechce se vám prodávat většinu párových orgánů a brát si několik půjček, pak by vás mohla potěšit alespoň malá replika Lego Speed Champions, která vyjde na cca 500 korun.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?