Tento skoro nový Ford GT s nájezdem necelých 100 kilometrů vypadá na první pohled jako senzační kup, ovšem pokud se podíváte do jeho historie, nebude se vám už zas tak moc zamlouvat. Jedná se totiž o velice problémový vůz, který kdysi trápil Jeremy Clarksona takovým způsobem, že ho Fordu nakonec vrátil - ovšem pak si ho znovu koupil.
Jeremy Clarkson čekal na dodání svého vysněného Fordu GT celé dva roky, ovšem hned první den po doručení ho automobil začal zlobit, když s ním ani nemohl odjet po natáčení TopGearu domů. Ford si tedy pro vozidlo přijel, opravil porouchaný imobilizér a odvezl Clarksonovi jeho GT až domů.
Ještě té noci se však na automobilu několikrát samovolně spustil alarm, který probudil celou Clarksonovu rodinu. To ale nebylo nejhorší - když tedy Clarkson rozhodl odvézt automobil zpět do Fordu, zazvonil mu telefon a operátor mu oznámil, že jeho Ford byl právě ukraden a někdo s ním právě jede. Po krátkém telefonátu, během kterého hrozilo dálkové zablokování vozu, Clarkson dovezl vůz do Fordu, kde měl být problém odstraněn.
Ovšem již další den poté, co si vůz vyzvedl ze servisu, mu začali chodit zprávy, podle kterých byl jeho vůz ukraden - klidně pětkrát jen během rána. Úsměvnou třešničkou na dortu bylo, že jako náhradní vůz mésto svého GT dostal Focus kombi diesel.
Všechny peripetie kolem vozu rozčilovaly Clarksona natolik, že vůz nakonec vrátil a nechal si vyplatit zpět své peníze. Rozčílení mu však příliš dlouho nevydrželo a po určité době si vůz opět koupil. Může se to zdát hloupé, ale pro Clarksona byl Ford GT životním snem, neboť kvůli své výšce nikdy nemohl řídit originální Ford GT40. Vzhledem k nájezdu pouhých 97 kilometrů si však Clarkson svoje GT s výrobním číslem 1,664 z 2,011 kusů příliš neužil.
Na Clarksonovo přání byl vůz vybaven kovanými disky BBS a závodními pruhy. Jedná se také o jeden z pouhých 145 kusů ze 190, který byl nalakován ve speciální modré barvě "Midnight Blue Clearcoat". Na rozdíl od současné generace Fordu GT poháněné přeplňovanými motory V6 je starý Ford GT poháněn atmosferickou 5.4 litrovou V8 o výkonu 550 koní s točivým momentem 670 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit na 3.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 330 km/h.
Vůz prodává aukční společnost RM Sothebys a odhadovaná cena za Clarksonův Ford GT by se mohla pohybovat mezi hodnotami 6 až 7,6 milionu korun, přičemž dražba proběhne 18. srpna.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.