Tento skoro nový Ford GT s nájezdem necelých 100 kilometrů vypadá na první pohled jako senzační kup, ovšem pokud se podíváte do jeho historie, nebude se vám už zas tak moc zamlouvat. Jedná se totiž o velice problémový vůz, který kdysi trápil Jeremy Clarksona takovým způsobem, že ho Fordu nakonec vrátil - ovšem pak si ho znovu koupil.
Jeremy Clarkson čekal na dodání svého vysněného Fordu GT celé dva roky, ovšem hned první den po doručení ho automobil začal zlobit, když s ním ani nemohl odjet po natáčení TopGearu domů. Ford si tedy pro vozidlo přijel, opravil porouchaný imobilizér a odvezl Clarksonovi jeho GT až domů.
Ještě té noci se však na automobilu několikrát samovolně spustil alarm, který probudil celou Clarksonovu rodinu. To ale nebylo nejhorší - když tedy Clarkson rozhodl odvézt automobil zpět do Fordu, zazvonil mu telefon a operátor mu oznámil, že jeho Ford byl právě ukraden a někdo s ním právě jede. Po krátkém telefonátu, během kterého hrozilo dálkové zablokování vozu, Clarkson dovezl vůz do Fordu, kde měl být problém odstraněn.
Ovšem již další den poté, co si vůz vyzvedl ze servisu, mu začali chodit zprávy, podle kterých byl jeho vůz ukraden - klidně pětkrát jen během rána. Úsměvnou třešničkou na dortu bylo, že jako náhradní vůz mésto svého GT dostal Focus kombi diesel.
Všechny peripetie kolem vozu rozčilovaly Clarksona natolik, že vůz nakonec vrátil a nechal si vyplatit zpět své peníze. Rozčílení mu však příliš dlouho nevydrželo a po určité době si vůz opět koupil. Může se to zdát hloupé, ale pro Clarksona byl Ford GT životním snem, neboť kvůli své výšce nikdy nemohl řídit originální Ford GT40. Vzhledem k nájezdu pouhých 97 kilometrů si však Clarkson svoje GT s výrobním číslem 1,664 z 2,011 kusů příliš neužil.
Na Clarksonovo přání byl vůz vybaven kovanými disky BBS a závodními pruhy. Jedná se také o jeden z pouhých 145 kusů ze 190, který byl nalakován ve speciální modré barvě "Midnight Blue Clearcoat". Na rozdíl od současné generace Fordu GT poháněné přeplňovanými motory V6 je starý Ford GT poháněn atmosferickou 5.4 litrovou V8 o výkonu 550 koní s točivým momentem 670 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit na 3.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 330 km/h.
Vůz prodává aukční společnost RM Sothebys a odhadovaná cena za Clarksonův Ford GT by se mohla pohybovat mezi hodnotami 6 až 7,6 milionu korun, přičemž dražba proběhne 18. srpna.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.