Tento skoro nový Ford GT s nájezdem necelých 100 kilometrů vypadá na první pohled jako senzační kup, ovšem pokud se podíváte do jeho historie, nebude se vám už zas tak moc zamlouvat. Jedná se totiž o velice problémový vůz, který kdysi trápil Jeremy Clarksona takovým způsobem, že ho Fordu nakonec vrátil - ovšem pak si ho znovu koupil.
Jeremy Clarkson čekal na dodání svého vysněného Fordu GT celé dva roky, ovšem hned první den po doručení ho automobil začal zlobit, když s ním ani nemohl odjet po natáčení TopGearu domů. Ford si tedy pro vozidlo přijel, opravil porouchaný imobilizér a odvezl Clarksonovi jeho GT až domů.
Ještě té noci se však na automobilu několikrát samovolně spustil alarm, který probudil celou Clarksonovu rodinu. To ale nebylo nejhorší - když tedy Clarkson rozhodl odvézt automobil zpět do Fordu, zazvonil mu telefon a operátor mu oznámil, že jeho Ford byl právě ukraden a někdo s ním právě jede. Po krátkém telefonátu, během kterého hrozilo dálkové zablokování vozu, Clarkson dovezl vůz do Fordu, kde měl být problém odstraněn.
Ovšem již další den poté, co si vůz vyzvedl ze servisu, mu začali chodit zprávy, podle kterých byl jeho vůz ukraden - klidně pětkrát jen během rána. Úsměvnou třešničkou na dortu bylo, že jako náhradní vůz mésto svého GT dostal Focus kombi diesel.
Všechny peripetie kolem vozu rozčilovaly Clarksona natolik, že vůz nakonec vrátil a nechal si vyplatit zpět své peníze. Rozčílení mu však příliš dlouho nevydrželo a po určité době si vůz opět koupil. Může se to zdát hloupé, ale pro Clarksona byl Ford GT životním snem, neboť kvůli své výšce nikdy nemohl řídit originální Ford GT40. Vzhledem k nájezdu pouhých 97 kilometrů si však Clarkson svoje GT s výrobním číslem 1,664 z 2,011 kusů příliš neužil.
Na Clarksonovo přání byl vůz vybaven kovanými disky BBS a závodními pruhy. Jedná se také o jeden z pouhých 145 kusů ze 190, který byl nalakován ve speciální modré barvě "Midnight Blue Clearcoat". Na rozdíl od současné generace Fordu GT poháněné přeplňovanými motory V6 je starý Ford GT poháněn atmosferickou 5.4 litrovou V8 o výkonu 550 koní s točivým momentem 670 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit na 3.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 330 km/h.
Vůz prodává aukční společnost RM Sothebys a odhadovaná cena za Clarksonův Ford GT by se mohla pohybovat mezi hodnotami 6 až 7,6 milionu korun, přičemž dražba proběhne 18. srpna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?