Tento skoro nový Ford GT s nájezdem necelých 100 kilometrů vypadá na první pohled jako senzační kup, ovšem pokud se podíváte do jeho historie, nebude se vám už zas tak moc zamlouvat. Jedná se totiž o velice problémový vůz, který kdysi trápil Jeremy Clarksona takovým způsobem, že ho Fordu nakonec vrátil - ovšem pak si ho znovu koupil.
Jeremy Clarkson čekal na dodání svého vysněného Fordu GT celé dva roky, ovšem hned první den po doručení ho automobil začal zlobit, když s ním ani nemohl odjet po natáčení TopGearu domů. Ford si tedy pro vozidlo přijel, opravil porouchaný imobilizér a odvezl Clarksonovi jeho GT až domů.
Ještě té noci se však na automobilu několikrát samovolně spustil alarm, který probudil celou Clarksonovu rodinu. To ale nebylo nejhorší - když tedy Clarkson rozhodl odvézt automobil zpět do Fordu, zazvonil mu telefon a operátor mu oznámil, že jeho Ford byl právě ukraden a někdo s ním právě jede. Po krátkém telefonátu, během kterého hrozilo dálkové zablokování vozu, Clarkson dovezl vůz do Fordu, kde měl být problém odstraněn.
Ovšem již další den poté, co si vůz vyzvedl ze servisu, mu začali chodit zprávy, podle kterých byl jeho vůz ukraden - klidně pětkrát jen během rána. Úsměvnou třešničkou na dortu bylo, že jako náhradní vůz mésto svého GT dostal Focus kombi diesel.
Všechny peripetie kolem vozu rozčilovaly Clarksona natolik, že vůz nakonec vrátil a nechal si vyplatit zpět své peníze. Rozčílení mu však příliš dlouho nevydrželo a po určité době si vůz opět koupil. Může se to zdát hloupé, ale pro Clarksona byl Ford GT životním snem, neboť kvůli své výšce nikdy nemohl řídit originální Ford GT40. Vzhledem k nájezdu pouhých 97 kilometrů si však Clarkson svoje GT s výrobním číslem 1,664 z 2,011 kusů příliš neužil.
Na Clarksonovo přání byl vůz vybaven kovanými disky BBS a závodními pruhy. Jedná se také o jeden z pouhých 145 kusů ze 190, který byl nalakován ve speciální modré barvě "Midnight Blue Clearcoat". Na rozdíl od současné generace Fordu GT poháněné přeplňovanými motory V6 je starý Ford GT poháněn atmosferickou 5.4 litrovou V8 o výkonu 550 koní s točivým momentem 670 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit na 3.3 sekundy a maximální rychlost se zastaví na hodnotě 330 km/h.
Vůz prodává aukční společnost RM Sothebys a odhadovaná cena za Clarksonův Ford GT by se mohla pohybovat mezi hodnotami 6 až 7,6 milionu korun, přičemž dražba proběhne 18. srpna.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?