Název "AMC Hornet" toho většině motoristických nadšenců příliš neřekne, ovšem milovníci Bondovek si nejspíše vybaví film "Muž se zlatou zbraní", ve kterém James Bond, ztvárněný Rogerem Moorem, během pronásledování hlavního záporáka předvede s tímto vozem jeden z nejúžasnějších kaskadérských kousků, jaký se kdy ve filmech s agentem 007 objevil.
Akční scéna, během které James Bond přeskočí rozpadlý most přes řeku a jeho vůz se během letu otočí kolem vlastní osy, patří k jednomu z nejlepších kaskadérských kousků, jaký se kdy ve filmu s Jamesem Bondem objevil.
Celá scéna přitom byla natočená na první pokus, neboť na nějaké pokročilé digitální efekty mohli filmaři v roce 1974 zapomenout. Tento vůz však svůj skok přežil a v podobě, ve které se účastnil natáčení, ho nyní prodává aukční společnost "Auctions America".
Během 2. až 4. se bude pořádat aukce hned několika historických automobilů použitých během natáčení různých filmů. Tento konkrétní pochází ze sbírky Jay Milligana, který skok s vývrtkou v automobilu vymyslel a poprvé uskutečnil v "Houston Astrodome" ještě před natáčením filmu.
Až poté dostal Milligan nabídku od filmařů, aby tento svůj kousek předvedl i v nové Bondovce. Aby skok dobře dopadl hned na první pokus, byly jeho "parametry" vypočítávány na tehdejší nejmodernější počítačové technice. Pro bezpečnost i snadnější provedení pak byl použitý AMC hornet vybaven bezpečnostním rámem a jeho ovládací prvky se přesunuly na prostředek, aby byl vůz lépe vyvážený.
Jak je vidět ve filmu, skok se povedl hned na první dobrou a podle lidí z Auctions America ho vůz přestál bez jakéhokoliv poškození.Vůz byl podle všeho i velmi dobře udržován, neboť i z fotek je patrné, že jeho lak je v takřka perfektní kondici.
Součástí aukce pak bude kromě samotného vozu i několik dokumentů a potvrzení o původu vozu, včetně potvrzení o přepravě automobilu do Thajska, kde se film natáčel. Pokud byste ale snad měli o vůz zájem, připravte si pořádný balík peněz. Prodejní cena se odhaduje mezi 250 000 až 350 000 dolarů (5,5 - 7,7 milionu korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.