Nový elektromobil Tesla Model 3 už si svou oficiální premiéru odbyl a takřka vše bylo řečeno, pozornost na sebe strhává neustále. Například nyní byl označen za nejvýhodnější elektromobil co se týče poměru cena / výkon. Jedna míle (1,6 km) dojezdu zájemce vyjde "jen" na 141,94 dolaru (3 139,64 Kč)
Tesla Model 3 svým poměrem ceny a dojezdu sesadila z žebříčku dosavadního šampiona Chevrolet Bolt EV, který se má v Evropě teprve začít prodávat pod označením Opel Ampera E.
Zatímco Bolt EV se svým dojezdem 238 mil a cenou 35 000 nabízel 1 míli dojezdu za 157,54 dolaru, nová Tesla Mode3 Range+ s prodlouženým dojezdem na 310 mil (499 km) za cenu 44 000 dolarů nabídne míli za 141,94 dolaru.
Bolt EV se tak přesunul na druhé místo, ovšem na třetím už je opět Tesla Model 3, tentokrát však již ve standardní konfiguraci, která nabídne dojezd 220 mil (354 km) za cenu 35 000 dolarů. Jedna míle tak majitele vyjde na 160,54 dolaru.
Na čtvrté místo se posunul elektromobil Hyundai Ioniq Electric, jehož elektrický dojezd činí 124 mil (200 km) a cena 29 500 dolaru. Cena za jednu míli tak vychází na 237,90 dolaru, což je oproti prvním třem modelům poměrně výrazný skok.
Tesla model 3 tak má evidentně nejlépe nakročeno k tomu, stát se tím nejlepším a nejsmysluplnějším elektromobilem na trhu, neboť nabídne dojezd takřka 500 kilometrů za cenu 44 000 dolarů, což v přepočtu vychází na 973 258 korun.
Pro zájemce z ČR však máme dobrou zprávu. Snahu o co nejrychlejší dovoz Tesly Model 3 už nám potvrdil i obchod Alza.cz, který v současné době nabízí Teslu Model S i Model X.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?