Starší generace Hondy Prelude jsou mezi řidiči oblíbené zejména pro své agilní motory i velmi schopné podvozky. Honda Prelude Solaire je však sběratelským kouskem z úplně jiného důvodu - jednalo se totiž o limitovanou verzi na zakázku upravených kabrioletů, kterou si objednala samotný Honda.
Pokud v noci nemůžete spát a listujete nabídkou domácích autobazarů, pravděpodobně vás tam toho tolik nepřekvapí. Pokud se však podíváte na autobazary zahraniční, člověk občas nestačí žasnout nad tím, co najde.
Jedním z mnoha takových zajímavých nálezů je třeba i tato Honda Prelude Solaire Convertible z roku 1982. Že jste o ničem podobném nikdy neslyšeli? Není čemu se divit, tento vůz totiž vznikl ve společnosti Solaire, která provedla úpravu několika desítek modelů Prelude, které poté byly prodány Hondou i s oficiální zárukou.
Automobil bez střechy vypadá velmi elegantně a jeho stylový nosič na zavazadla, umístěný na víku kufru, přímo vyzývá k zabalení menšího koženého kufru a pořádnému výletu po západním pobřeží USA. Když jsme u víka kufru, těsně pod ním si můžeme všimnout označení "5 speed", takže vůz disponuje pětirychlostní manuální převodovkou.
Pod nárazníkem si pak můžeme všimnout výfuku, který má lehce načervenalý odstín. Dá se tedy předpokládat, že minimálně zadní část automobilu kdysi prošla opravou plechů či pouze drobnou opravou barvy.
Kromě tohoto malého nešvaru však vůz vypadá překvapivě zachovale - všichni přece víme, jak kvalitní byla antikorozní ochrana japonských vozidel z 80. let. Přitom toho vůz stihl i poměrně hodně najezdit - na tachometru má cca 78,000 mil, což odpovídá zhruba 125,5 tis. kilometrů.
Posledních 15 let však měl být vůz někde zaparkován a odstaven. Při pohledu na interiér se tomu velmi snadno věří, neboť na své stáří vypadá takřka vše velmi zachovale, pouze s výjimkou střechy, která už má lepší časy za sebou a zřejmě bude potřeba jí vyměnit.
Celkově je ale automobil až v překvapivě dobrém stavu, jeho motor startuje a vůz je pravděpodobně plně pojízdný. Nového majitele však beztak bude čekat výměna dílů, které během 15 let stání mohly utrpět poškození.
Investice do opravy však pravděpodobně nebudou nijak bolestivé, neboť vůz jako celek se na eBay v současnosti prodává za necelých 16,000 korun. Otázkou samozřejmě je, kam až se cena během příštích dnů vyšplhá, ovšem závratné částky se očekávat nedají.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.