Starší generace Hondy Prelude jsou mezi řidiči oblíbené zejména pro své agilní motory i velmi schopné podvozky. Honda Prelude Solaire je však sběratelským kouskem z úplně jiného důvodu - jednalo se totiž o limitovanou verzi na zakázku upravených kabrioletů, kterou si objednala samotný Honda.
Pokud v noci nemůžete spát a listujete nabídkou domácích autobazarů, pravděpodobně vás tam toho tolik nepřekvapí. Pokud se však podíváte na autobazary zahraniční, člověk občas nestačí žasnout nad tím, co najde.
Jedním z mnoha takových zajímavých nálezů je třeba i tato Honda Prelude Solaire Convertible z roku 1982. Že jste o ničem podobném nikdy neslyšeli? Není čemu se divit, tento vůz totiž vznikl ve společnosti Solaire, která provedla úpravu několika desítek modelů Prelude, které poté byly prodány Hondou i s oficiální zárukou.
Automobil bez střechy vypadá velmi elegantně a jeho stylový nosič na zavazadla, umístěný na víku kufru, přímo vyzývá k zabalení menšího koženého kufru a pořádnému výletu po západním pobřeží USA. Když jsme u víka kufru, těsně pod ním si můžeme všimnout označení "5 speed", takže vůz disponuje pětirychlostní manuální převodovkou.
Pod nárazníkem si pak můžeme všimnout výfuku, který má lehce načervenalý odstín. Dá se tedy předpokládat, že minimálně zadní část automobilu kdysi prošla opravou plechů či pouze drobnou opravou barvy.
Kromě tohoto malého nešvaru však vůz vypadá překvapivě zachovale - všichni přece víme, jak kvalitní byla antikorozní ochrana japonských vozidel z 80. let. Přitom toho vůz stihl i poměrně hodně najezdit - na tachometru má cca 78,000 mil, což odpovídá zhruba 125,5 tis. kilometrů.
Posledních 15 let však měl být vůz někde zaparkován a odstaven. Při pohledu na interiér se tomu velmi snadno věří, neboť na své stáří vypadá takřka vše velmi zachovale, pouze s výjimkou střechy, která už má lepší časy za sebou a zřejmě bude potřeba jí vyměnit.
Celkově je ale automobil až v překvapivě dobrém stavu, jeho motor startuje a vůz je pravděpodobně plně pojízdný. Nového majitele však beztak bude čekat výměna dílů, které během 15 let stání mohly utrpět poškození.
Investice do opravy však pravděpodobně nebudou nijak bolestivé, neboť vůz jako celek se na eBay v současnosti prodává za necelých 16,000 korun. Otázkou samozřejmě je, kam až se cena během příštích dnů vyšplhá, ovšem závratné částky se očekávat nedají.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.