Bugatti Chiron je bezpochyby jedno z nejzajímavějších aut současnosti. Nenajde se snad nikdo, kdo by neslyšel o jeho výkonu, luxusu, zpracování či neuvěřitelné rychlosti které je schopen dosáhnout. Některým lidem se to však zdá málo a tak vznikají podobně šílené kreace, jako je tento post-apokalyptický Chiron.
Grafické úpravy slavných sportovních vozidel nejsou žádnou novinkou, ale některé z nich si zkrátka říkají o pozornost více než ty ostatní. Jednou z takových úprav je i tato předělávka Chironu, který jako by vypadl z filmu Mad Max.
Tato kreace je dílem designéra, který své výtvory publikuje na Facebookovém profilu "Javier Oquendo Design" a jeho výtvory sleduje přes 4,000 lidí. Na svém kontě má kromě nesmyslných úprav vozidel i serióznější projekty, jako třeba McLaren 720S Shooting Brake nebo futuristický hasičský vůz. Pojďme se ale vrátit k tomuto Chironu.
Ten totiž dostal skutečně nevídané úpravy. Aerodynamický design vozu rozbil pevnostní nárazník s rámem a přídavnými světlomety, plastová rozšíření blatníků a také prapodivný střešní nosič, jehož konstrukce se táhne až k zadnímu nárazníku vozu.
Na střeše přibyla přídavná dálková světla a pořádná rezerva, která doplňuje čtyři ohromná terénní kola ve zvětšených podbězích. Ty sice nebudou mít s problémy s trakcí, ale rychlosti okolo 300 km/h by jistě byly daleko za jejich možnostmi.
Jedná se zkrátka o naprostou šílenost, která však vypadá překvapivě zajímavě. Ostatně posuďte sami.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.