Bugatti Chiron je bezpochyby jedno z nejzajímavějších aut současnosti. Nenajde se snad nikdo, kdo by neslyšel o jeho výkonu, luxusu, zpracování či neuvěřitelné rychlosti které je schopen dosáhnout. Některým lidem se to však zdá málo a tak vznikají podobně šílené kreace, jako je tento post-apokalyptický Chiron.
Grafické úpravy slavných sportovních vozidel nejsou žádnou novinkou, ale některé z nich si zkrátka říkají o pozornost více než ty ostatní. Jednou z takových úprav je i tato předělávka Chironu, který jako by vypadl z filmu Mad Max.
Tato kreace je dílem designéra, který své výtvory publikuje na Facebookovém profilu "Javier Oquendo Design" a jeho výtvory sleduje přes 4,000 lidí. Na svém kontě má kromě nesmyslných úprav vozidel i serióznější projekty, jako třeba McLaren 720S Shooting Brake nebo futuristický hasičský vůz. Pojďme se ale vrátit k tomuto Chironu.
Ten totiž dostal skutečně nevídané úpravy. Aerodynamický design vozu rozbil pevnostní nárazník s rámem a přídavnými světlomety, plastová rozšíření blatníků a také prapodivný střešní nosič, jehož konstrukce se táhne až k zadnímu nárazníku vozu.
Na střeše přibyla přídavná dálková světla a pořádná rezerva, která doplňuje čtyři ohromná terénní kola ve zvětšených podbězích. Ty sice nebudou mít s problémy s trakcí, ale rychlosti okolo 300 km/h by jistě byly daleko za jejich možnostmi.
Jedná se zkrátka o naprostou šílenost, která však vypadá překvapivě zajímavě. Ostatně posuďte sami.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?