Funkce "Autopilot" v elektromobilech Tesla patří bezpochyby k tomu nejrevolučnějšímu, co se za posledních pár let v automobilech objevilo. Velmi komplexní systém nám sice ukázal budoucnost, kterou představují autonomní vozidla, ale také neustále upozorňuje na to, že ještě dlouho nebude schopen zastoupit řidiče zcela naplno
To dokazuje i tento případ z USA, kdy řidič Tesly ukazoval svým přátelům na palubě vozidla schopnosti funkce "Autopilot". Během jízd po noční dálnici se však dostaly do situace, ve které by byl autopilot zcela bezmocný. Nebýt tak rychlého postřehu řidiče, mohlo dojít k tragédii.
Celou situace mapuje videozáznam z paluby vozu, který se tou dobou zrovna pohybuje po noční dálnici. Ta je poměrně prázdná, ovšem v pravém pruhu je vidět několik brzdících automobilů. Kousek před Teslou však jeden z brzdících řidičů vyhodí levý blinkr a vjede se svým Fordem Escape přímo před projíždějící elektromobil.
Řidič Tesla však měl stále ruce na volantu a ve zlomku sekundy dokázal na krizovou situace zareagovat úhybným manévrem, čímž předešel velice ošklivé nehodě, na kterou by automatický systém Tesly neměl šanci zareagovat.
Z celého videa tak vyplývá, že i přes pokročilé schopnosti nových vozidel je plná odpovědnost stále na řidiče. Je úplně jedno, v jak dobrém či vybaveném voze jedete. Ani ten nejlepší prediktivní systém prozatím nedokáže předvídat unáhlené a nelogické činy ostatních řidičů, jako bylo toto unáhlené vybočení řidiče Fordu.
I přes velmi pokročilé schopnosti autopilota od Tesly je tedy jasné, že na dobu plně autonomních bezpečných vozidel si ještě nějakou dobu počkáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?