Funkce "Autopilot" v elektromobilech Tesla patří bezpochyby k tomu nejrevolučnějšímu, co se za posledních pár let v automobilech objevilo. Velmi komplexní systém nám sice ukázal budoucnost, kterou představují autonomní vozidla, ale také neustále upozorňuje na to, že ještě dlouho nebude schopen zastoupit řidiče zcela naplno
To dokazuje i tento případ z USA, kdy řidič Tesly ukazoval svým přátelům na palubě vozidla schopnosti funkce "Autopilot". Během jízd po noční dálnici se však dostaly do situace, ve které by byl autopilot zcela bezmocný. Nebýt tak rychlého postřehu řidiče, mohlo dojít k tragédii.
Celou situace mapuje videozáznam z paluby vozu, který se tou dobou zrovna pohybuje po noční dálnici. Ta je poměrně prázdná, ovšem v pravém pruhu je vidět několik brzdících automobilů. Kousek před Teslou však jeden z brzdících řidičů vyhodí levý blinkr a vjede se svým Fordem Escape přímo před projíždějící elektromobil.
Řidič Tesla však měl stále ruce na volantu a ve zlomku sekundy dokázal na krizovou situace zareagovat úhybným manévrem, čímž předešel velice ošklivé nehodě, na kterou by automatický systém Tesly neměl šanci zareagovat.
Z celého videa tak vyplývá, že i přes pokročilé schopnosti nových vozidel je plná odpovědnost stále na řidiče. Je úplně jedno, v jak dobrém či vybaveném voze jedete. Ani ten nejlepší prediktivní systém prozatím nedokáže předvídat unáhlené a nelogické činy ostatních řidičů, jako bylo toto unáhlené vybočení řidiče Fordu.
I přes velmi pokročilé schopnosti autopilota od Tesly je tedy jasné, že na dobu plně autonomních bezpečných vozidel si ještě nějakou dobu počkáme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.