Pokud se alespoň trochu zajímáte o motorsport a jeho historii, jméno Juan Manuel Fangio vám jistě nebude cizí. Tento argentinský závodník dokázal během své kariéry vyhrát pět titulů mistra světa a ovládnout 24 závodů Grand Prix - během dvou z nich navíc seděl v tomto nádherném, sytě rudém, Maserati.
Tohle nádherné sytě rudé Maserati 300 S z roku 1956 bylo postaveno na základě legendárního závodního modelu 250 F a za jeho volantem si Fangio připsal vítězství v Portugalsku a Brazílii.
Pod kapotou je ukryt nádherně znějící řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, což bylo sice méně než měla konkurence, ovšem jeho výhodou byly dvě vačky a trojice karburátorů, díky čemuž byl vůz skutečně mrštný. Váha vozu byla nízká, karoserie aerodynamická a velmi líbivá, díky čemuž se tento vůz řadí k těm nejhezčím závodním strojům své éry, společně s vozy Ferrari 250 TR či Jaguar D-Type.
Sám legendární sir Stirling Moss o vozu Maserati 300 S prohlásil, že patří mezi jeho nejoblíbenější závodní stroje. Podle jeho slov je vůz velmi snadný na ovládání, pohledný, vyvážený a vyloženě sportovně zaměřený. Ostatně Moss s tímto typem zvítězil na Nurburgringu i v Buenos Aires, ovšem jméno Fangio zůstalo s Maserati spojeno více.
Jak skončil Mossův stroj nevíme, ovšem ten, za jehož volantem seděl Fangio, si již brzy budete moci pořídit na aukci v Pebble Beach, kterou pořádá aukční portál Bonhams. Odhadovaná cena je 130 až 140 milionů korun.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.