Rudý poklad z roku 1956. Vítězné Maserati 300 S Juana Manuela Fangia míří do aukce

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. července 2017, 18:49 Google+

Pokud se alespoň trochu zajímáte o motorsport a jeho historii, jméno Juan Manuel Fangio vám jistě nebude cizí. Tento argentinský závodník dokázal během své kariéry vyhrát pět titulů mistra světa a ovládnout 24 závodů Grand Prix - během dvou z nich navíc seděl v tomto nádherném, sytě rudém, Maserati.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Maserati 300 S, vůz slavného brazilského závodníka

Maserati 300 S, vůz slavného brazilského závodníka | foto: Bonhams

Sdílejte článek

Tohle nádherné sytě rudé Maserati 300 S z roku 1956 bylo postaveno na základě legendárního závodního modelu 250 F a za jeho volantem si Fangio připsal vítězství v Portugalsku a Brazílii.

Pod kapotou je ukryt nádherně znějící řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, což bylo sice méně než měla konkurence, ovšem jeho výhodou byly dvě vačky a trojice karburátorů, díky čemuž byl vůz skutečně mrštný. Váha vozu byla nízká, karoserie aerodynamická a velmi líbivá, díky čemuž se tento vůz řadí k těm nejhezčím závodním strojům své éry, společně s vozy Ferrari 250 TR či Jaguar D-Type.

Sám legendární sir Stirling Moss o vozu Maserati 300 S prohlásil, že patří mezi jeho nejoblíbenější závodní stroje. Podle jeho slov je vůz velmi snadný na ovládání, pohledný, vyvážený a vyloženě sportovně zaměřený. Ostatně Moss s tímto typem zvítězil na Nurburgringu i v Buenos Aires, ovšem jméno Fangio zůstalo s Maserati spojeno více.

Jak skončil Mossův stroj nevíme, ovšem ten, za jehož volantem seděl Fangio, si již brzy budete moci pořídit na aukci v Pebble Beach, kterou pořádá aukční portál Bonhams. Odhadovaná cena je 130 až 140 milionů korun.

Vytisknout

Diskuze: Rudý poklad z roku 1956. Vítězné Maserati 300 S Juana Manuela Fangia míří do aukce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota představila v Ženevě ostrou verzi malého Yarisu.

Yaris GRMN vstupuje do prodeje v ČR

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud