Pokud se alespoň trochu zajímáte o motorsport a jeho historii, jméno Juan Manuel Fangio vám jistě nebude cizí. Tento argentinský závodník dokázal během své kariéry vyhrát pět titulů mistra světa a ovládnout 24 závodů Grand Prix - během dvou z nich navíc seděl v tomto nádherném, sytě rudém, Maserati.
Tohle nádherné sytě rudé Maserati 300 S z roku 1956 bylo postaveno na základě legendárního závodního modelu 250 F a za jeho volantem si Fangio připsal vítězství v Portugalsku a Brazílii.
Pod kapotou je ukryt nádherně znějící řadový šestiválec o objemu 3.0 litru, což bylo sice méně než měla konkurence, ovšem jeho výhodou byly dvě vačky a trojice karburátorů, díky čemuž byl vůz skutečně mrštný. Váha vozu byla nízká, karoserie aerodynamická a velmi líbivá, díky čemuž se tento vůz řadí k těm nejhezčím závodním strojům své éry, společně s vozy Ferrari 250 TR či Jaguar D-Type.
Sám legendární sir Stirling Moss o vozu Maserati 300 S prohlásil, že patří mezi jeho nejoblíbenější závodní stroje. Podle jeho slov je vůz velmi snadný na ovládání, pohledný, vyvážený a vyloženě sportovně zaměřený. Ostatně Moss s tímto typem zvítězil na Nurburgringu i v Buenos Aires, ovšem jméno Fangio zůstalo s Maserati spojeno více.
Jak skončil Mossův stroj nevíme, ovšem ten, za jehož volantem seděl Fangio, si již brzy budete moci pořídit na aukci v Pebble Beach, kterou pořádá aukční portál Bonhams. Odhadovaná cena je 130 až 140 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?