Tradiční GPS navigace je pro motoristy dnes už téměř nutností. Nejenže vás spolehlivě navede do vašeho cíle, ale také vám pomůže se „vymotat“ z center velkých měst plných jednosměrek. Navigace se pohybují ve velkém cenovém rozpětí podle funkcí a služeb, které nabízejí. Výhodou oproti chytrému telefonu je především nulová spotřeba vašich mobilních dat (na offline navigace v telefonu není vždy spolehnutí), výdrž baterie a kvalitnější příjem údajů z navigačních družic.
Specializované přístroj pro navigaci
GPS navigace, které jsou běžně dostupné v obchodech, se dělí do dvou základních kategorií – automobilové a turistické. Tyto dvě třídy se pak prolínají v různých systémech pro motocykly (kde jde povětšinou o klasickou automobilovou navigaci, ovšem ve vodotěsném provedení a s displejem uzpůsobeným ovládání v rukavicích), a navigace pro cyklisty (obdoba navigace motocyklové, která ale vychází z navigace pro pěší trasy).
Nejdůležitějším faktorem však jsou samostatné mapové podklady a možnost jejich aktualizace. Máloco dokáže cestu znepříjemnit tak, jako když vás navigace svede z již rok dostavěné dálnice na klikatící se okresky, protože nemá o její existenci tušení. Některé firmy nabízejí aktualizace zdarma, jiné zdarma na určitou dobu od nákupu, u jiných si můžete za příplatek dokoupit nebo již obsahují v ceně doživotní aktualizace mapových podkladů. U dalších si pak musíte vždy koupit nový balíček map zvlášť. Doporučovali bychom navigace s alespoň nějakou formou bezplatné aktualizace map po určité období, protože za neustálý update map dáte často nakonec více peněz než za samotný přístroj.
Věděli jste, že: od června letošního roku došlo ke zrušení roamingu ve všech zemích Evropské unie? Při cestě po zemích EU tedy pro volání i přenesená data platí stejné podmínky, jako v domovském státě. To pro občany ČR znamená značně výhodnější používání online aplikací pro navigování.„Mobilní“ alternativa
V poslední době jsou čím dál populárnější navigační aplikace pro chytré telefony. Aplikace jsou většinou levnější a smíříte-li se s některými omezeními, možná vám bude stačit i některá ze zdarma dostupných – například Waze či navigace skrze mapy Google. Ne všechny ale fungují bez připojení k internetu, což je třeba zohlednit zejména při cestách do zahraničí. U aplikací zdarma si rovněž ověřte, zdali obsahují i hlasovou navigaci a pomocníka jízdy v pruzích. Slabinou je také nutnost dobíjení, možné přehřívání mobilního telefonu (který není stavěn na dlouhodobé fungování s rozsvíceným displejem) a horší příjem GPS signálu.INFO: Přijmeme nové redaktory pro AutoRoad.cz. Pošlete nám své CV na info@incorp.media
Pokud vám i tak vyhovuje navigace ve vašem smartphonu, je nutné řešit i praktické umístění. Pořiďte si proto vhodný kvalitní držák na mobilní telefon, který vám zajistí dobrý výhled na zobrazované mapy a telefon bude zároveň na dosah ruky.
Dále nezapomeňte na nabíječku do zapalovače, která udrží váš telefon celou jízdu při životě. Doporučujeme zakoupit nabíječku s rozdvojkou, která umožní dobíjení dvou či více zařízení zároveň. Věřte, že při dlouhých cestách ji ocení i spolucestující, kteří budou mít možnost si také telefon dobít.
Kam správně navigaci umístit?
Naprostá většina řidičů má GPS navigaci přichycenou na čelním skle. Policejní hlídka jim však kvůli tomu může znepříjemnit život. Navigace, stejně jako cokoliv jiného, totiž nesmí bránit ve výhledu z automobilu. Pokud si ji tedy umístíte do zorného pole, porušujete zákon. Přestože policie bývá v tomto směru hodně mírná, nevhodné umístění přístroje může znamenat až dva tisíce korun pokuty, stejně jako například voňavé stromečky na zrcátku řidiče.
Jak však specifikovat zorné pole řidiče? To je různé a závislé na typu vozu, výšce řidiče a nastavení jeho sedadla. Nedá se říci, že zorné pole řidiče je celé čelní sklo. U mnoha automobilů je spodní část prosklení, přes níž je vidět přední kapota, naprosto opticky nevyužívána a nejde tak o zorné pole řidiče. Další možností je umístit navigaci na místo, které není stírané od stěračů a v případě horšího počasí také nejde o zorné pole. Jsou také řidiči, kteří si navigaci upevňují na boční okénko. Nezapomínejte ale, že i toto prosklení může být součástí zorného pole.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.