Automobilka Dodge si na rok 2018 přichystala pár drobných ale významných vylepšení pro svůj policejní model "Charger Pursuit". Ty by měly službu policistů nejen usnadnit, ale také by měly přispět k vyššímu bezpečí policistů během zásahů.
Novinkou bude 7 palcový display infotainmentu, který byl zvětšen z původních pěti palců. Pokud však policisté budou mít zájem, mohou si přiobjednat velký 12 palcový displej, který zároveň nahradí laptop, který mají policisté ve svých automobilech k dispozici.
Velkou novinkou je však balíček "Officer Protection Package", tedy baliček pro ochranu policistů. Díky němu dokáže infotainemnt prostřednictvím parkovací kamery a parkovacích senzorů zachytit pohyb za vozidlem a předejít přepadení policisty ze zálohy.
Pokud systém zachytí za automobilem pohyb, okamžitě spustí zvukovou výstrahu a na displeji se zobrazí obraz z parkovací kamery, díky čemuž policista získá lepší přehled. Spolu s tím však systém dokáže i zapnout majáky, zamknout dveře a vysunout okna.
Spolu s tímto balíčkem "Officer Protection Package" policisté získají i balíček "Fleet Safety Group", díky čemuž bude Charger vybaven asistentem pro hlídání mrtvého úhlu a systémem pro hlídání provozu za vozidlem (užitečný zejména při vycouvávání z řady parkujících vozidel).
Poslední novinkou je pak nová barva "IndiGo" modrá, která rozšíří balíček barev, který už je tak relativně pestrý. Naleznete v něm například "Go Mango" oranžovou nebo "TorRed" červenou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.