Mnichovská supersportovní legenda, navržená Italem, stoupá na ceně raketovým tempem

BMW M1 z roku 1980
BMW M1 z roku 1980, foto: Classic Driver
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. července 2017 13:09
Sdílej:

Pokud toužíte po reprezentativním či sportovním BMW, nikdy to není levná záležitost. To se však netýká jen nových modelů jako i8 nebo M4, ale i starších sběratelských kousků, mezi které bezpochyby patří i jediný mnichovský supersport M1.

Automobily M1 jsou vlastně jediným zástupcem třídy "super-sportů", jaké kdy automobilka vyráběla. Jejich počty jsou navíc velmi skromné - celkem bylo vyrobeno 453 kusů, ovšem pouze 399 jich zamířilo na silnice, zbytek byl vyhrazen závodním účelům.

Uprostřed vozu byl usazen 3.5 litrový řadový šestiválec produkující 277 koní, jehož výkon i ovladatelnost byly venomenální, zvláště ve vyšších rychlostech. O návrh elegantní sportovní karoserie se postaral Giorgetto Giugiaro, díky jehož rukopisu německý supersport disponoval italskou elegancí a jeho design působí skvělým dojmem i dnes.

Tento konkrétní kousek, vyrobený v roce 1980, prošel péčí několika sběratelů, než nakonec zakotvil v soukromé sbírce dealerství BMW. Nyní je však tento vůz, s nájezdem pouhých 13,586 km, na prodej, ovšem prodejce si za něj žádá neskutečných 745,000 dolarů, což je v přepočtu 16,6 milionů korun.

Tato cena sice může někoho zarazit, ovšem během minulého roku se na akce v Pebble Beach prodalo podobné BMW za 577,500 dolarů a v roce 2015 byl prodán exemplář s nájezdem pouhých 682 km za 900,000 dolarů (20,1 milionu korun).

Cena tohoto BMW je tedy poněkud ambiciozní, ovšem dříve nebo později se jí vůz skutečně dočká. Ani tak to ovšem nebude nejdražší BMW, neboť tím jsou již dlouhodobě modely 507 roadster, které se často prodává za ceny jeden až dva miliony dolarů.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?