Mnichovská supersportovní legenda, navržená Italem, stoupá na ceně raketovým tempem

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. července 2017, 13:09 Google+

Pokud toužíte po reprezentativním či sportovním BMW, nikdy to není levná záležitost. To se však netýká jen nových modelů jako i8 nebo M4, ale i starších sběratelských kousků, mezi které bezpochyby patří i jediný mnichovský supersport M1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M1 z roku 1980

BMW M1 z roku 1980 | foto: Classic Driver

Sdílejte článek

Automobily M1 jsou vlastně jediným zástupcem třídy "super-sportů", jaké kdy automobilka vyráběla. Jejich počty jsou navíc velmi skromné - celkem bylo vyrobeno 453 kusů, ovšem pouze 399 jich zamířilo na silnice, zbytek byl vyhrazen závodním účelům.

Uprostřed vozu byl usazen 3.5 litrový řadový šestiválec produkující 277 koní, jehož výkon i ovladatelnost byly venomenální, zvláště ve vyšších rychlostech. O návrh elegantní sportovní karoserie se postaral Giorgetto Giugiaro, díky jehož rukopisu německý supersport disponoval italskou elegancí a jeho design působí skvělým dojmem i dnes.

Tento konkrétní kousek, vyrobený v roce 1980, prošel péčí několika sběratelů, než nakonec zakotvil v soukromé sbírce dealerství BMW. Nyní je však tento vůz, s nájezdem pouhých 13,586 km, na prodej, ovšem prodejce si za něj žádá neskutečných 745,000 dolarů, což je v přepočtu 16,6 milionů korun.

Tato cena sice může někoho zarazit, ovšem během minulého roku se na akce v Pebble Beach prodalo podobné BMW za 577,500 dolarů a v roce 2015 byl prodán exemplář s nájezdem pouhých 682 km za 900,000 dolarů (20,1 milionu korun).

Cena tohoto BMW je tedy poněkud ambiciozní, ovšem dříve nebo později se jí vůz skutečně dočká. Ani tak to ovšem nebude nejdražší BMW, neboť tím jsou již dlouhodobě modely 507 roadster, které se často prodává za ceny jeden až dva miliony dolarů.

Vytisknout

Diskuze: Mnichovská supersportovní legenda, navržená Italem, stoupá na ceně raketovým tempem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai

Hybridy a elektromobily se prosazují. Proč ale o vodík zájem není?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud