Pokud toužíte po reprezentativním či sportovním BMW, nikdy to není levná záležitost. To se však netýká jen nových modelů jako i8 nebo M4, ale i starších sběratelských kousků, mezi které bezpochyby patří i jediný mnichovský supersport M1.
Automobily M1 jsou vlastně jediným zástupcem třídy "super-sportů", jaké kdy automobilka vyráběla. Jejich počty jsou navíc velmi skromné - celkem bylo vyrobeno 453 kusů, ovšem pouze 399 jich zamířilo na silnice, zbytek byl vyhrazen závodním účelům.
Uprostřed vozu byl usazen 3.5 litrový řadový šestiválec produkující 277 koní, jehož výkon i ovladatelnost byly venomenální, zvláště ve vyšších rychlostech. O návrh elegantní sportovní karoserie se postaral Giorgetto Giugiaro, díky jehož rukopisu německý supersport disponoval italskou elegancí a jeho design působí skvělým dojmem i dnes.
Tento konkrétní kousek, vyrobený v roce 1980, prošel péčí několika sběratelů, než nakonec zakotvil v soukromé sbírce dealerství BMW. Nyní je však tento vůz, s nájezdem pouhých 13,586 km, na prodej, ovšem prodejce si za něj žádá neskutečných 745,000 dolarů, což je v přepočtu 16,6 milionů korun.
Tato cena sice může někoho zarazit, ovšem během minulého roku se na akce v Pebble Beach prodalo podobné BMW za 577,500 dolarů a v roce 2015 byl prodán exemplář s nájezdem pouhých 682 km za 900,000 dolarů (20,1 milionu korun).
Cena tohoto BMW je tedy poněkud ambiciozní, ovšem dříve nebo později se jí vůz skutečně dočká. Ani tak to ovšem nebude nejdražší BMW, neboť tím jsou již dlouhodobě modely 507 roadster, které se často prodává za ceny jeden až dva miliony dolarů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?