Pokud toužíte po reprezentativním či sportovním BMW, nikdy to není levná záležitost. To se však netýká jen nových modelů jako i8 nebo M4, ale i starších sběratelských kousků, mezi které bezpochyby patří i jediný mnichovský supersport M1.
Automobily M1 jsou vlastně jediným zástupcem třídy "super-sportů", jaké kdy automobilka vyráběla. Jejich počty jsou navíc velmi skromné - celkem bylo vyrobeno 453 kusů, ovšem pouze 399 jich zamířilo na silnice, zbytek byl vyhrazen závodním účelům.
Uprostřed vozu byl usazen 3.5 litrový řadový šestiválec produkující 277 koní, jehož výkon i ovladatelnost byly venomenální, zvláště ve vyšších rychlostech. O návrh elegantní sportovní karoserie se postaral Giorgetto Giugiaro, díky jehož rukopisu německý supersport disponoval italskou elegancí a jeho design působí skvělým dojmem i dnes.
Tento konkrétní kousek, vyrobený v roce 1980, prošel péčí několika sběratelů, než nakonec zakotvil v soukromé sbírce dealerství BMW. Nyní je však tento vůz, s nájezdem pouhých 13,586 km, na prodej, ovšem prodejce si za něj žádá neskutečných 745,000 dolarů, což je v přepočtu 16,6 milionů korun.
Tato cena sice může někoho zarazit, ovšem během minulého roku se na akce v Pebble Beach prodalo podobné BMW za 577,500 dolarů a v roce 2015 byl prodán exemplář s nájezdem pouhých 682 km za 900,000 dolarů (20,1 milionu korun).
Cena tohoto BMW je tedy poněkud ambiciozní, ovšem dříve nebo později se jí vůz skutečně dočká. Ani tak to ovšem nebude nejdražší BMW, neboť tím jsou již dlouhodobě modely 507 roadster, které se často prodává za ceny jeden až dva miliony dolarů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.