I když údaj na tachoměru, oznamující 9 ujetých kilometrů, působí v naší zemi spíše dojmem bláznivě stočeného tachometru, igelitem pokryté sedačky dávají najevo, že tohle EVO sjelo z výrobní linky teprve nedávno.
Mitsubishi EVO je natolik legendární automobil, že jej nemusíme více představovat. Pokud ale skončí EVO ve vašem hledáčku a začne patřit mezi vozy, které byste chtěli mít v garáži, nemáte před sebou vůbec jednoduchý úkol. I když EVO nabízí naprosto výjimečné jízdní zážitky, vyžaduje také častý a nákladný servis, což mu způsobuje na trhu ojetin značné problémy. Najít kousek v dobrém stavu nebude vůbec jednoduché.
Nyní se ale na internetu objevila těžko uvěřitelná nabídka. K prodeji je Mitsubishi EVO IX MR z roku 2006. Tachometr ale ukazuje těžko uvěřitelných 9 kilometrů. Tohle auto má tedy celý svůj život ještě před sebou, cena však odpovídá stoprocentnímu stavu.
Označení MR neznamená nic jiného, než výbavovou řadu. Konkrétně nám říká, že je vůz vybaven příplatkovým podvozkem Bilstein, šestistupňovou manuální převodovkou, xenony, mlhovkami a odlehčenými koly BBS. V takové konfiguraci mohl být vůz prodáván v roce 2006 za cenu těsně pod hranicí jednoho milionu korun.
Takto zachovalé EVO ale na ceně neztrácí, jelikož není pochyb o tom, že je v dobré kondici. 2-litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 286 koní dokáže i díky dokonalému podvozku pořádně „zatopit“ mnohem silnějším vozům. Zřejmě i díky tomu se výsledná aukční cena neustále šplhá směrem nahoru. Poslední nabídka činila v přepočtu 2 300 000 korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?