Automobilka Lamborghini má na sém kontě řadu extrémních vozů, které se dodávaly jen v omezených sériích. Pokud byste však v posledních letech zatoužili po skutečném unikátu této společnosti, pak je pro vás Concept S to pravé. Tento automobil se totiž vyrobil jen v jednom jediném exempláři.
Pokud jste vždy toužili po jedinečném automobilu značky Lamborghini, pak je pro vás Concept S z roku 2006 přesně tím pravým. A navíc se brzy chystá do prodeje na, konkrétně 18. srpna tohoto roku na akci v Monterey, kterou pořádá aukční portál RM Sothebys.
Tento koncept byl poprvé prezentován v roce 2005, a to pouze jako nepohyblivá designová studie velmi extrémního Lamborghini Gallardo Spyder.
O rok později, v roce 2006, však byla postavena plně funkční verze toho to konceptu. Vůz dostal pouze přepracované čelní sklo, bez kterého by neprošel homologací. Automobilka měla původně v úmyslu vyrobit cca 100 kusů tohoto extrémního vozu, který by byl nabídnut těm nejvěrnějším zákazníkům. Na to však nakonec nedošlo, neboť stavba vozu se ukázala být velice zdlouhavou a nákladnou. První vůz tak zůstal i posledním.
Díky své jedinečnosti se však těšil velké popularitě. Po prodeji soukromému majiteli byl vůz velice často zván zpět do automobilky, kde byl vystavován. Také se ukázal na světoznámé akci Pebble Beach Concours d’Elegance, kde byl vystaven dokonce dvakrát.
Pod kapotou je samozřejmě klasický motor V10 o výkonu 520 koní, ovšem více technických dat o něm známo není. Víme však, že vůz má najeto pouhých 180 kilometrů, přičemž většinu z nich urazil po testovacích tratích, nebo na výstavách.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.