Pokud ve svém voze trávíte hodně času, ale nenajdete si chvíli na jeho pravidelnou údržbu, dost možná se dříve či později setkáte s nepříjemným zápachem, který bude obtěžovat vás i vaše spolucestující. Nejlepší je tedy udržovat vůz v čistotě, ovšem jakmile už se zápach vyskytne, mohly by vám pomoci tyto tři rychlé tipy.
O tyto typy se opět podělil Larry Kosilla z YouTube kanálu AutoBlog, který se živí údržbou vozů a ve svém oboru patří ke skutečným profesionálům.
1. Odstraňte veškeré možné zdroje zápachu
Nejčastějším zdrojem zápachu ve vozidle bývají různé věci či odpadky, které ve voze zapomínáme. Prvním krokem by tak mělo být projít celý automobil a vše co tam nepatří z něj prostě vyndat. Nezapomeňte se také podívat do všech přihrádek, pod sedačky a zkontrolovat třeba i kolejnice posuvných sedaček, kde se můžou zachytit všelijaké maličkosti.
Pokud si myslíte že jste nalezli místo, odkud zápach pochází, aplikujte na něj čistič na koberce, místo pořádně vydrhněte, vyluxujte a vysušte. Pokud by to nepomohlo a z místa se stále uvolňoval zápach, posypte místo jedlou sodou a nechte ji několik hodin absorbovat pachy. Prášek poté vyluxujte a postup případně opakujte.
2. Vyměňte kabinový filtru
Účelem kabinového filtru je čistit vzduch, který v kabině dýcháme. Díky němu tak do interiéru vozu proniká jen minimum pylů, alergenů nebo spór plísní. Tento filtr je však potřeba pravidelně měnit, neboť se zanáší a časem je také pohlcuje různé zápachy, které se z něj pak do vozu uvolňují.
Kabinový filtr bývá nejčastěji umístěn za úložným prostorem před spolucestujícím, ovšem umístění se může lišit vůz od vozu. Absolutní jistotu tak získáte jen po nahlédnutí do manuálu.
Pokud jste však kabinový filtr nečistili delší dobu, pravděpodobně bude potřeba před jeho výměnou potřeba vyčistit i celou ventilaci, což je třetí rychlý tip.
3. Vyčistěte ventilaci
Pokud výměna kabinového filtru nestačí, je potřeba kompletně vyčistit vedení ventilace ve voze, která se postupem času zanáší vším od prachu až po spóry hub a plísní, které se vytváří v kondenzátoru klimatizace.
Tento proces sice může znít náročně, ovšem zvládnete ho i doma. Stačit vám bude čistič / dezinfekce, kterou dnes seženete na internetu, na některých pumpách i v různých obchodech zaměřených na příslušenství k automobilům.
Nejprve tedy demontujte kabinový filtr, vypněte motor a poté aplikujte čistič do všech otvorů ventilačního systému uvnitř i vně vozu. Nezapomeňte ani na nasávání vzduchu v kabině, které je nejčastěji umístěno u nohou. Poté zapněte motor, nastavte recirkulaci, zapněte klimatizaci a ventilátory nastavte na maximální výkon. Poté celý proces s aplikací čističe opakujte a nechte systém běžet několik minut.
Poté vypněte klimatizaci, deaktivujte recirkulaci, nastavte ventilaci na maximum a stáhněte okna. Díky tomu se dovnitř vozu nasaje čerstvý vzduch z okolního prostředí. Pak už jen zbývá nainstalovat nový kabinový filtr a máte hotovo.
Rady pro kuřáky
Pokud se chcete zbavit zápachu cigaretového kouře, je důležité se zaměřit hlavně na B sloupek, stropnici nad oknem a bezpečnostní pás. Tato místa jsou totiž cigaretovému dýmu nejvíce vystavena, absorbují ho a je velmi těžké se zápachu následně zbavit. O tom jsme vás však již informovali v nedávném článku.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?