Pokud ve svém voze trávíte hodně času, ale nenajdete si chvíli na jeho pravidelnou údržbu, dost možná se dříve či později setkáte s nepříjemným zápachem, který bude obtěžovat vás i vaše spolucestující. Nejlepší je tedy udržovat vůz v čistotě, ovšem jakmile už se zápach vyskytne, mohly by vám pomoci tyto tři rychlé tipy.
O tyto typy se opět podělil Larry Kosilla z YouTube kanálu AutoBlog, který se živí údržbou vozů a ve svém oboru patří ke skutečným profesionálům.
1. Odstraňte veškeré možné zdroje zápachu
Nejčastějším zdrojem zápachu ve vozidle bývají různé věci či odpadky, které ve voze zapomínáme. Prvním krokem by tak mělo být projít celý automobil a vše co tam nepatří z něj prostě vyndat. Nezapomeňte se také podívat do všech přihrádek, pod sedačky a zkontrolovat třeba i kolejnice posuvných sedaček, kde se můžou zachytit všelijaké maličkosti.
Pokud si myslíte že jste nalezli místo, odkud zápach pochází, aplikujte na něj čistič na koberce, místo pořádně vydrhněte, vyluxujte a vysušte. Pokud by to nepomohlo a z místa se stále uvolňoval zápach, posypte místo jedlou sodou a nechte ji několik hodin absorbovat pachy. Prášek poté vyluxujte a postup případně opakujte.
2. Vyměňte kabinový filtru
Účelem kabinového filtru je čistit vzduch, který v kabině dýcháme. Díky němu tak do interiéru vozu proniká jen minimum pylů, alergenů nebo spór plísní. Tento filtr je však potřeba pravidelně měnit, neboť se zanáší a časem je také pohlcuje různé zápachy, které se z něj pak do vozu uvolňují.
Kabinový filtr bývá nejčastěji umístěn za úložným prostorem před spolucestujícím, ovšem umístění se může lišit vůz od vozu. Absolutní jistotu tak získáte jen po nahlédnutí do manuálu.
Pokud jste však kabinový filtr nečistili delší dobu, pravděpodobně bude potřeba před jeho výměnou potřeba vyčistit i celou ventilaci, což je třetí rychlý tip.
3. Vyčistěte ventilaci
Pokud výměna kabinového filtru nestačí, je potřeba kompletně vyčistit vedení ventilace ve voze, která se postupem času zanáší vším od prachu až po spóry hub a plísní, které se vytváří v kondenzátoru klimatizace.
Tento proces sice může znít náročně, ovšem zvládnete ho i doma. Stačit vám bude čistič / dezinfekce, kterou dnes seženete na internetu, na některých pumpách i v různých obchodech zaměřených na příslušenství k automobilům.
Nejprve tedy demontujte kabinový filtr, vypněte motor a poté aplikujte čistič do všech otvorů ventilačního systému uvnitř i vně vozu. Nezapomeňte ani na nasávání vzduchu v kabině, které je nejčastěji umístěno u nohou. Poté zapněte motor, nastavte recirkulaci, zapněte klimatizaci a ventilátory nastavte na maximální výkon. Poté celý proces s aplikací čističe opakujte a nechte systém běžet několik minut.
Poté vypněte klimatizaci, deaktivujte recirkulaci, nastavte ventilaci na maximum a stáhněte okna. Díky tomu se dovnitř vozu nasaje čerstvý vzduch z okolního prostředí. Pak už jen zbývá nainstalovat nový kabinový filtr a máte hotovo.
Rady pro kuřáky
Pokud se chcete zbavit zápachu cigaretového kouře, je důležité se zaměřit hlavně na B sloupek, stropnici nad oknem a bezpečnostní pás. Tato místa jsou totiž cigaretovému dýmu nejvíce vystavena, absorbují ho a je velmi těžké se zápachu následně zbavit. O tom jsme vás však již informovali v nedávném článku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?