Škoda Kodiaq je vítězem hodnocení časopisu AUTO TEST za rok 2017. Velké SUV dosáhlo s 676 body nejlepšího výsledku ze všech importovaných vozů, které německý odborný magazín AUTO TEST v minulých dvanácti měsících testoval. Je to také celkem 29. ocenění, které Škoda Kodiaq od zahájení prodeje na počátku roku získala.
„Jen zřídka se podaří novému modelu v tomto náročném boji zvítězit. Škoda Kodiaq je opravdovým vítězným typem,“ vyzdvihuje časopis AUTO TEST výjimečnost SUV značky Škoda. Ke srovnávacímu testu odborného časopisu nastoupil Kodiaq ve své vrcholné verzi s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k), přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol proti srovnatelně vybaveným konkurentům.
S 676 body docílilo první velké SUV značky nejlepšího výsledku ze všech testovaných importovaných vozů za uplynulých dvanáct měsíců a obsadila tak nejvyšší příčku. Škoda Kodiaq přesvědčila hodnotitele časopisu AUTO TEST především bohatou nabídkou prostoru. „K tomu připočítáváme vysokou variabilitu, dobrý poměr ceny a výkonu a nejlepší jízdní vlastnosti,“ shoduje se hodnotící komise.
Škoda Superb Combi, loňský vítěz v hodnocení časopisu ,AUTO TEST‘, se s 646 body umístil hned za modelem Škoda Kodiaq na druhém místě. Vlajková loď automobilky tím pro značku završila double. Škoda kromě toho slavila i čtvrté vítězství v řadě, v letech 2014 a 2015 dominovala v hodnocení importovaných vozů Škoda Octavia.
Ceny nejlepším vozům několika kategorií za uplynulých dvanáct měsíců uděluje časopis AUTO TEST od roku 2008. Ročně proto odborníci otestují zhruba 500 vozů všech tříd a ujedou přitom více než milion testovacích kilometrů, aby ohodnotili modely v kategoriích kvalita vozu, bezpečnost, prodej, příplatková výbava, provozní náklady, výkon a spotřeba.
Pro model Kodiaq je první místo v hodnocení časopisu AUTO TEST již 29. oceněním od uvedení na trh na začátku tohoto roku. Nové SUV značky Škoda kromě toho obdrželo titul „Best Cars 2017“ britského časopisu What Car?, stalo se Autem roku 2017 v České republice, Polsku a Bulharsku, SUV roku v Číně a Francii, autem roku s pohonem všech kol v Německu; získalo rovněž dvě ceny Red Dot Award za vynikající design.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.