Škoda Kodiaq je vítězem hodnocení časopisu AUTO TEST za rok 2017. Velké SUV dosáhlo s 676 body nejlepšího výsledku ze všech importovaných vozů, které německý odborný magazín AUTO TEST v minulých dvanácti měsících testoval. Je to také celkem 29. ocenění, které Škoda Kodiaq od zahájení prodeje na počátku roku získala.
„Jen zřídka se podaří novému modelu v tomto náročném boji zvítězit. Škoda Kodiaq je opravdovým vítězným typem,“ vyzdvihuje časopis AUTO TEST výjimečnost SUV značky Škoda. Ke srovnávacímu testu odborného časopisu nastoupil Kodiaq ve své vrcholné verzi s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k), přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol proti srovnatelně vybaveným konkurentům.
S 676 body docílilo první velké SUV značky nejlepšího výsledku ze všech testovaných importovaných vozů za uplynulých dvanáct měsíců a obsadila tak nejvyšší příčku. Škoda Kodiaq přesvědčila hodnotitele časopisu AUTO TEST především bohatou nabídkou prostoru. „K tomu připočítáváme vysokou variabilitu, dobrý poměr ceny a výkonu a nejlepší jízdní vlastnosti,“ shoduje se hodnotící komise.
Škoda Superb Combi, loňský vítěz v hodnocení časopisu ,AUTO TEST‘, se s 646 body umístil hned za modelem Škoda Kodiaq na druhém místě. Vlajková loď automobilky tím pro značku završila double. Škoda kromě toho slavila i čtvrté vítězství v řadě, v letech 2014 a 2015 dominovala v hodnocení importovaných vozů Škoda Octavia.
Ceny nejlepším vozům několika kategorií za uplynulých dvanáct měsíců uděluje časopis AUTO TEST od roku 2008. Ročně proto odborníci otestují zhruba 500 vozů všech tříd a ujedou přitom více než milion testovacích kilometrů, aby ohodnotili modely v kategoriích kvalita vozu, bezpečnost, prodej, příplatková výbava, provozní náklady, výkon a spotřeba.
Pro model Kodiaq je první místo v hodnocení časopisu AUTO TEST již 29. oceněním od uvedení na trh na začátku tohoto roku. Nové SUV značky Škoda kromě toho obdrželo titul „Best Cars 2017“ britského časopisu What Car?, stalo se Autem roku 2017 v České republice, Polsku a Bulharsku, SUV roku v Číně a Francii, autem roku s pohonem všech kol v Německu; získalo rovněž dvě ceny Red Dot Award za vynikající design.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?