Škoda Kodiaq je vítězem hodnocení časopisu AUTO TEST za rok 2017. Velké SUV dosáhlo s 676 body nejlepšího výsledku ze všech importovaných vozů, které německý odborný magazín AUTO TEST v minulých dvanácti měsících testoval. Je to také celkem 29. ocenění, které Škoda Kodiaq od zahájení prodeje na počátku roku získala.
„Jen zřídka se podaří novému modelu v tomto náročném boji zvítězit. Škoda Kodiaq je opravdovým vítězným typem,“ vyzdvihuje časopis AUTO TEST výjimečnost SUV značky Škoda. Ke srovnávacímu testu odborného časopisu nastoupil Kodiaq ve své vrcholné verzi s motorem 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k), přímo řazenou převodovkou a pohonem všech kol proti srovnatelně vybaveným konkurentům.
S 676 body docílilo první velké SUV značky nejlepšího výsledku ze všech testovaných importovaných vozů za uplynulých dvanáct měsíců a obsadila tak nejvyšší příčku. Škoda Kodiaq přesvědčila hodnotitele časopisu AUTO TEST především bohatou nabídkou prostoru. „K tomu připočítáváme vysokou variabilitu, dobrý poměr ceny a výkonu a nejlepší jízdní vlastnosti,“ shoduje se hodnotící komise.
Škoda Superb Combi, loňský vítěz v hodnocení časopisu ,AUTO TEST‘, se s 646 body umístil hned za modelem Škoda Kodiaq na druhém místě. Vlajková loď automobilky tím pro značku završila double. Škoda kromě toho slavila i čtvrté vítězství v řadě, v letech 2014 a 2015 dominovala v hodnocení importovaných vozů Škoda Octavia.
Ceny nejlepším vozům několika kategorií za uplynulých dvanáct měsíců uděluje časopis AUTO TEST od roku 2008. Ročně proto odborníci otestují zhruba 500 vozů všech tříd a ujedou přitom více než milion testovacích kilometrů, aby ohodnotili modely v kategoriích kvalita vozu, bezpečnost, prodej, příplatková výbava, provozní náklady, výkon a spotřeba.
Pro model Kodiaq je první místo v hodnocení časopisu AUTO TEST již 29. oceněním od uvedení na trh na začátku tohoto roku. Nové SUV značky Škoda kromě toho obdrželo titul „Best Cars 2017“ britského časopisu What Car?, stalo se Autem roku 2017 v České republice, Polsku a Bulharsku, SUV roku v Číně a Francii, autem roku s pohonem všech kol v Německu; získalo rovněž dvě ceny Red Dot Award za vynikající design.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?