I devět let po uvedení Ferrari 16M Scuderia Spider zůstává tento vůz jedním z nejžádanějších a nejobdivovanějších vozů Ferrari s atmosfericky plněným motorem V8.
Pokud je vám tento model Ferrari cizí, rádi vám přiblížíme jeho historii. Model 16M přišel na scénu zanedlouho po modelu 430 Scuderia kupé a jeho samotný název byl jakousi oslavou šestnáctého poháru konstruktérů, který získala společnost Ferrari v závodech Formule 1. Celkem bylo vyrobeno 499 kusů, po kterých se okamžitě zaprášilo a jejichž hodnota od té doby stále roste.
To dokazuje i tento konkrétní kousek z roku 2009, který se před nedávnem objevil na portálu James Edition. Vůz černé barvy s výrazně žlutými třmeny brzdových kotoučů má najeto 7,800 mil (12,533 km) a je v perfektním stavu. K tomu značně přispěla i ochranná folie na vozidle, kterou nechal původní majitel instalovat ještě ve Ferrari.
Vůz je poháněn řvoucím atmosferickým motorem V8 o objemu 4.3 litru, který generuje výkon 510 koní. Ve srovnání se současnými vozy se to nemusí zdát jako velká proce, ovšem potenciál tohoto vozu je skryt i v jeho stoupající hodnotě.
Pokud byste o něj však stáli, bude potřeba připravit si 350,000 Euro (cca 9,1 milionu korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?