I devět let po uvedení Ferrari 16M Scuderia Spider zůstává tento vůz jedním z nejžádanějších a nejobdivovanějších vozů Ferrari s atmosfericky plněným motorem V8.
Pokud je vám tento model Ferrari cizí, rádi vám přiblížíme jeho historii. Model 16M přišel na scénu zanedlouho po modelu 430 Scuderia kupé a jeho samotný název byl jakousi oslavou šestnáctého poháru konstruktérů, který získala společnost Ferrari v závodech Formule 1. Celkem bylo vyrobeno 499 kusů, po kterých se okamžitě zaprášilo a jejichž hodnota od té doby stále roste.
To dokazuje i tento konkrétní kousek z roku 2009, který se před nedávnem objevil na portálu James Edition. Vůz černé barvy s výrazně žlutými třmeny brzdových kotoučů má najeto 7,800 mil (12,533 km) a je v perfektním stavu. K tomu značně přispěla i ochranná folie na vozidle, kterou nechal původní majitel instalovat ještě ve Ferrari.
Vůz je poháněn řvoucím atmosferickým motorem V8 o objemu 4.3 litru, který generuje výkon 510 koní. Ve srovnání se současnými vozy se to nemusí zdát jako velká proce, ovšem potenciál tohoto vozu je skryt i v jeho stoupající hodnotě.
Pokud byste o něj však stáli, bude potřeba připravit si 350,000 Euro (cca 9,1 milionu korun).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.