Nedávné setkání mezi prezidentem USA Donaldem Trumpem a prezidentem Jižní Koree Mun Če-inem by mělo mimo jiné napravit i nevyváženost mezi dovozem automobilů z Korei do USA a naopak. Má to ovšem háček - aby američtí výrobci dosáhli vyšších prodejů, musí na svých vozech zapracovat
Ačkoliv automobilky Ford, GM i Chrysler zaznamenaly během minulého roku takřka dvojnásobný dovoz, jejich prodeje představují na jihokorejském trhu pouze 1%. Dominantní postavení zde totiž mají značky Hyundai a Kia, jak informoval web Autonews.
Jeden z jihokorejských politiků, který si však během rozhovoru pro Reuters nepřál být jmenován, má na věc jasný názor. Zrušení celních překážek konkurenceschopnost amerických vozů dramaticky nezvedne. Pokud chtějí američtí výrobci na tamním trhu uspět, musí vyrábět dobré automobily, které se budou korejským zákazníkům líbit.
Je také potřeba vzít na vědomí, že v Korei mají vozy z USA poměrně špatnou image. Za vozy z Německa zaostávají v image značky, sofistikovanosti i ekonomičnosti provozu. Jedinou výjimku představují elektromobily značky Tesla a GM Bolt, neboť elektromobily se na tamním trhu těší velké popularitě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?