Ačkoliv automobilky Ford, GM i Chrysler zaznamenaly během minulého roku takřka dvojnásobný dovoz, jejich prodeje představují na jihokorejském trhu pouze 1%. Dominantní postavení zde totiž mají značky Hyundai a Kia, jak informoval web Autonews.
Jeden z jihokorejských politiků, který si však během rozhovoru pro Reuters nepřál být jmenován, má na věc jasný názor. Zrušení celních překážek konkurenceschopnost amerických vozů dramaticky nezvedne. Pokud chtějí američtí výrobci na tamním trhu uspět, musí vyrábět dobré automobily, které se budou korejským zákazníkům líbit.
Je také potřeba vzít na vědomí, že v Korei mají vozy z USA poměrně špatnou image. Za vozy z Německa zaostávají v image značky, sofistikovanosti i ekonomičnosti provozu. Jedinou výjimku představují elektromobily značky Tesla a GM Bolt, neboť elektromobily se na tamním trhu těší velké popularitě.