Nedávné setkání mezi prezidentem USA Donaldem Trumpem a prezidentem Jižní Koree Mun Če-inem by mělo mimo jiné napravit i nevyváženost mezi dovozem automobilů z Korei do USA a naopak. Má to ovšem háček - aby američtí výrobci dosáhli vyšších prodejů, musí na svých vozech zapracovat
Ačkoliv automobilky Ford, GM i Chrysler zaznamenaly během minulého roku takřka dvojnásobný dovoz, jejich prodeje představují na jihokorejském trhu pouze 1%. Dominantní postavení zde totiž mají značky Hyundai a Kia, jak informoval web Autonews.
Jeden z jihokorejských politiků, který si však během rozhovoru pro Reuters nepřál být jmenován, má na věc jasný názor. Zrušení celních překážek konkurenceschopnost amerických vozů dramaticky nezvedne. Pokud chtějí američtí výrobci na tamním trhu uspět, musí vyrábět dobré automobily, které se budou korejským zákazníkům líbit.
Je také potřeba vzít na vědomí, že v Korei mají vozy z USA poměrně špatnou image. Za vozy z Německa zaostávají v image značky, sofistikovanosti i ekonomičnosti provozu. Jedinou výjimku představují elektromobily značky Tesla a GM Bolt, neboť elektromobily se na tamním trhu těší velké popularitě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.