Vzpomínáte si na revoluční autobus, který měl být schopen pohybovat se nad dopravou ucpanými ulicemi? Tento technický unikát, vyvíjený soukromou společností v Číně, je zřejmě jeden velký podvod, který nyní začala vyšetřovat policie.
Nový koncept hromadné dopravy v přeplněných a dopravními zácpami sužovaných městech ohromil celý svět. Když se pak autobus předvedl i na 300 metrů dlouhé testovací dráze, mnozí předjímali skutečnou revoluci v dopravě. O několik měsíců později však areál zel prázdnotou kvůli údajným finančním potížím a dalším podezřelým okolnostem.
Podezření se nakonec potvrdila a čínské úřady podle serveru Engadget skutečně věří, že celá záležitost byla podvod. Policie tak zahájila vyšetřování a údajně již byli zatčeni první podezřelí.
Podle vyjádření policie bylo zahájeno vyšetřování pro podvody během financování společnosti Transit Elevated Bus (TEB). V současné době by mělo být zadrženo přes 30 lidí, kteří byli s celou kauzou úzce spjati. Podle deníku Southern Metropolis Daily se podvodníkům podařilo vylákat z 72 investorů částku dosahující 1,3 milionu dolarů, tedy cca 29,7 milionu korun.
Podezření na nekalé pozadí společnosti se objevilo již na konci minulého roku, kdy společnost odpovědná za design celého autobusu vydala prohlášení, podle kterého jí společnost TEB dlužila několik milionů dolarů za práci na stroji. Podezření podpořily i nejasnosti kolem testovací dráhy, kterou společnost TEB neopustila ani po vypršení nájmu. Dráhu tak nakonec nechaly zlikvidovat úřady a jedinečný autobus byl přesunut do nedaleké garáže.
Sen o hromadné dopravě, která dokáže překonat i ucpaná centra měst, tak na svou realizaci bude muset ještě pár let počkat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?