Sportovní limuzíny představují automobilový segment, kterému není třeba dělat reklamu. Jako součást firemní flotily – nejčastěji jako limuzíny – představují kompromis mezi sportovními výkony, luxusní výbavou a prostorným interiérem. Tady jsou nejlepší kousky dostupné na evropském trhu, které se mohou honosit označením čtyřdveřové supervozy.
Lexus GS F
Nejsilnější varianta tohoto modelu je vybavena motorem V8 o objemu pět litrů a výkonu 477 koní. Náhon se přenáší na zadní kola pomocí osmistupňové automatické sportovní převodovky SPDS přímou změnou převodového poměru. Toto uspořádání umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 sekund, přičemž maximální rychlost činí 270 km/h.
Cena tohoto modelu začíná na 2 559 000 korun, na seznamu výbavy můžeme najít mimo jiné aktivní diferenciál TVD či adaptivní tempomat. Pro dokonalý poslech si mohou zákazníci zvolit audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory. V základní výbavě vozu je Lexus Safety System+, jehož součástí je mimo jiné asistent pro jízdu v jízdním pruhu, přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro rozpoznávání dopravního značení.
BMW M550i xDrive
Pod maskou německé limuzíny se skrývá osmiválcový motor o objemu 4,4 litru s výkonem 462 koní. Náhon se přenáší na čtyři kola, za přilnavost nese odpovědnost adaptabilní zavěšení kol. Sprint na stovku trvá rovné čtyři sekundy, maximální rychlost činí 250 km/h.
Od standardní verze se vůz liší silnějšími brzdami, sníženým zavěšením a upraveným řídicím systémem. Dobrý pozorovatel si všimne také duplexu a silných hliníkových disků. Ceny tohoto modelu začínají na 2 256 800 korunách.
Audi S6 Quatro
Za téměř rovné 2 miliony korun se můžete stát majiteli Audi S6. Vůz pohání čtyřlitrový motor o výkonu 450 koní, náhon na čtyři kola přenáší automatická převodovka. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá 4,4 sekundy, maximální rychlost pak činí 250 km/h. Na seznamu výbavy se ocitl mimo jiné audiosystém, jenž automaticky přizpůsobí hlasitost rychlosti jízdy, head-up displej a sportovní sedadla, ale i šestikanálový zesilovač s deseti reproduktory.
Mercedes E 43 AMG 4MATIC
Třílitrový motor V6 o výkonu 401 koní a devítistupňová automatická převodovka, to jsou prvky, které této německé limuzíně umožňují zrychlit z nuly na sto za 4,6 sekundy. Cena auta činí cca 2,2 milionu korun. Vůz byl vybaven závodními brzdami, 19 palcovými disky z lehkých slitin a pneumatickým zavěšením.
Infiniti Q70
Nejsilnější varianta nabízí 320 koní. Pod její maskou najdete motor o objemu 3,7 litru a náhon na zadní kola zprostředkovaný sedmistupňovou automatickou převodovkou. Cena vozu se v závislosti na výbavě pohybuje kolem 1,6 milionu korun. Auto je vybaveno mimo jiné systémem řízení všech kol, systémem ochrany před rizikem kolize a panoramatickým kamerovým systémem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?