Sportovní limuzíny představují automobilový segment, kterému není třeba dělat reklamu. Jako součást firemní flotily – nejčastěji jako limuzíny – představují kompromis mezi sportovními výkony, luxusní výbavou a prostorným interiérem. Tady jsou nejlepší kousky dostupné na evropském trhu, které se mohou honosit označením čtyřdveřové supervozy.
Lexus GS F
Nejsilnější varianta tohoto modelu je vybavena motorem V8 o objemu pět litrů a výkonu 477 koní. Náhon se přenáší na zadní kola pomocí osmistupňové automatické sportovní převodovky SPDS přímou změnou převodového poměru. Toto uspořádání umožňuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,6 sekund, přičemž maximální rychlost činí 270 km/h.
Cena tohoto modelu začíná na 2 559 000 korun, na seznamu výbavy můžeme najít mimo jiné aktivní diferenciál TVD či adaptivní tempomat. Pro dokonalý poslech si mohou zákazníci zvolit audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory. V základní výbavě vozu je Lexus Safety System+, jehož součástí je mimo jiné asistent pro jízdu v jízdním pruhu, přednárazový bezpečnostní systém a asistent pro rozpoznávání dopravního značení.
BMW M550i xDrive
Pod maskou německé limuzíny se skrývá osmiválcový motor o objemu 4,4 litru s výkonem 462 koní. Náhon se přenáší na čtyři kola, za přilnavost nese odpovědnost adaptabilní zavěšení kol. Sprint na stovku trvá rovné čtyři sekundy, maximální rychlost činí 250 km/h.
Od standardní verze se vůz liší silnějšími brzdami, sníženým zavěšením a upraveným řídicím systémem. Dobrý pozorovatel si všimne také duplexu a silných hliníkových disků. Ceny tohoto modelu začínají na 2 256 800 korunách.
Audi S6 Quatro
Za téměř rovné 2 miliony korun se můžete stát majiteli Audi S6. Vůz pohání čtyřlitrový motor o výkonu 450 koní, náhon na čtyři kola přenáší automatická převodovka. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá 4,4 sekundy, maximální rychlost pak činí 250 km/h. Na seznamu výbavy se ocitl mimo jiné audiosystém, jenž automaticky přizpůsobí hlasitost rychlosti jízdy, head-up displej a sportovní sedadla, ale i šestikanálový zesilovač s deseti reproduktory.
Mercedes E 43 AMG 4MATIC
Třílitrový motor V6 o výkonu 401 koní a devítistupňová automatická převodovka, to jsou prvky, které této německé limuzíně umožňují zrychlit z nuly na sto za 4,6 sekundy. Cena auta činí cca 2,2 milionu korun. Vůz byl vybaven závodními brzdami, 19 palcovými disky z lehkých slitin a pneumatickým zavěšením.
Infiniti Q70
Nejsilnější varianta nabízí 320 koní. Pod její maskou najdete motor o objemu 3,7 litru a náhon na zadní kola zprostředkovaný sedmistupňovou automatickou převodovkou. Cena vozu se v závislosti na výbavě pohybuje kolem 1,6 milionu korun. Auto je vybaveno mimo jiné systémem řízení všech kol, systémem ochrany před rizikem kolize a panoramatickým kamerovým systémem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?