Látková sedadla patří v automobilech k těm nejrozšířenějším. Na rozdíl od těch kožených jsou levnější, v létě se zbytečně nerozpalují a pes vám je nepoškrábe. Mají však tendenci velmi rychle se ušpinit. My vám však dnes přinášíme krátký návod, jak jejich originální vzhled rychle a levně oživit.
Pokud máte ve svém automobilu látková sedadla, jistě dobře víte, jak rychle se dokáží zašpinit. Kvalitně je vyčistit však není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. S tímto návodem byste však měli v boji s nečistotami uspět i bez nutnosti dávat auto k čištění profesionálům.
Postupem nás opět provede Larry Kosilla, který ve spolupráci s webem Autoblog pravidelně vydává návody pro snadnou údržbu exteriéru i interiéru vašeho vozu svépomocí.
Ke správné péči o své látkové sedačky je potřeba si připravit mikrovláknovou utěrku, detailingový štětec na interiéry, zdrsněnou čistící houbu a přípravek na čištění látek.
Nejdříve je sedačky potřeba důkladně vyluxovat. Pro co nejlepší výsledky použijte na vysavač užší hubici a důkladně vyluxujte i úzké prostory. Poté na látku aplikujte menší množství čistícího prostředku speciálně na látky. Univerzální čističe nedosahují takové účinnosti.
Je potřeba nanést opravdu pouze malé množství čističe. Cílem je navlhčit pouze horní část sedačky (potah), nikoliv celou výplň sedačky. V takovém případě by postupem času mohlo dojít k vytváření plísně a zápachu. Nejlepším postupem je tedy pracovat pouze na malém kousku plochy a poté se přesunout dále.
V případě hůře zasažených míst je potřeba aplikovat čistič několikrát a zapracovat čistič do látky pomocí štětce, což vyplaví nečistoty na povrch. Poté nečistoty rychle setřete mikrovláknovou utěrkou dříve, než se opět vsáknou do látky. Tento proces opakujte tak dlouho, dokud nebude sedadlo čisté. Pokud se však nečistot stále nemůžete zbavit, použijte drsnější čistící houbu - dávejte však pozor, abyste nepoškodili látku.
Jakmile je látka potahu čistá a má původní barvu, přejeďte ji několikrát vysavačem, což ji zbaví přebytečné vlhkosti. Pak již zbývá pouze počkat až sedadla vyschnou a můžete se vydat na cesty.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?