Je až s podivem, na jak rozdílné chování v dopravě lze u ostatních národů narazit. Kouzelné je však to, že zatímco na nás mohou následující záběry působit jako zmatek a chaos, pro místní obyvatele je to standard, který má svá pravidla.
Ve výsledku tedy můžeme Indické řidiče označit za velmi schopné, s dobrou úrovní předvídání, jelikož doprava v Indii je opravdu hustá. Běžné čtyřproudové silnici nebývají nijak značené a aby toho nebylo málo, většina aut ani není vybavena blinkry či zpětnými zrcátky. Pro domácí to však nečinní žádný problém. Změnu směru si odmávnou vystrčenou rukou, to vše za podpory hlasitého troubení.
Oblíbeným prostředkem, který často slouží pro přepravu celých rodin, jsou motocykly. Mezi muže a ženu není problém vtěsnat hned několik dětí. Kdo nemá na motorku, jezdí na kole. Ti nejchudší pak táhnou svůj vozík sami. Díky různorodosti dopravních prostředků jsou tak ulice opravdu velmi živé, a připomínají spíše mraveniště.
Podle cestopisů jsou ale těmi nejhoršími účastníky silničního provozu řidiči tříkolových rikš a taxíků. Zpravidla jsou prý negramotní a neznají ani plán města. Nicméně, jak je dobře vidět z přiložených videí, hustá doprava řidičům v Indii prostě nevadí, a navíc, bez jediné nehody. Za to si místní zaslouží velký respekt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.