Je až s podivem, na jak rozdílné chování v dopravě lze u ostatních národů narazit. Kouzelné je však to, že zatímco na nás mohou následující záběry působit jako zmatek a chaos, pro místní obyvatele je to standard, který má svá pravidla.
Ve výsledku tedy můžeme Indické řidiče označit za velmi schopné, s dobrou úrovní předvídání, jelikož doprava v Indii je opravdu hustá. Běžné čtyřproudové silnici nebývají nijak značené a aby toho nebylo málo, většina aut ani není vybavena blinkry či zpětnými zrcátky. Pro domácí to však nečinní žádný problém. Změnu směru si odmávnou vystrčenou rukou, to vše za podpory hlasitého troubení.
Oblíbeným prostředkem, který často slouží pro přepravu celých rodin, jsou motocykly. Mezi muže a ženu není problém vtěsnat hned několik dětí. Kdo nemá na motorku, jezdí na kole. Ti nejchudší pak táhnou svůj vozík sami. Díky různorodosti dopravních prostředků jsou tak ulice opravdu velmi živé, a připomínají spíše mraveniště.
Podle cestopisů jsou ale těmi nejhoršími účastníky silničního provozu řidiči tříkolových rikš a taxíků. Zpravidla jsou prý negramotní a neznají ani plán města. Nicméně, jak je dobře vidět z přiložených videí, hustá doprava řidičům v Indii prostě nevadí, a navíc, bez jediné nehody. Za to si místní zaslouží velký respekt.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.