Aston Martin One-77 patří mezi nejvzácnější vozy této značky. Vždyť celkově se těchto vozidel vyrobilo pouze 77. Malá část z nich je však ještě vzácnější, než ty ostatní. Nesou totiž označení "Q Series".
Limitovaná edice 77 vozů Aston Martin One-77 patří bezpochyby k tomu nejzajímavějšímu, co kdy tato britská automobilka vytvořila. V této limitované sérii však existuje ještě jeden užší kruh zvláštních vozidel, jejichž hodnota pravděpodobně nikdy neklesne.
Jde o pouhých 7 vozidel, které si práce vzalo oddělení Q by Aston Martin. Ačkoliv toto oddělení provedlo na vozech vícero úprav, tou nejvýraznější jsou barvy. Všechna vozidla One-77 Q Series totiž dostala speciální kombinaci čtyř barev. A jedno z těchto vozidel, lakované v odstínech šedi, se nyní objevilo na trhu v Dubaji.
V kontrastu s elegantní šedou barvou je zářivě červený pruh, který překrývá spodní část předního nárazníku. Další barvou je tmavě červená, která maskuje zpětná zrcátka. Kola dostala leskle černou barvu a za nimi se ukrývají červeně lakovaná třmeny brzd. V interiéru vozu převládá červená kůže, místy se však objevuje i karbon nebo černá kůže.
Stejně jako u ostatních vozů One-77, i pod kapotou Q-Series se ukrývá atmosferický 7,3 litrový dvanáctiválec p výkonu 733 koní a točivém momentu 750 Nm. Díky těmto hodnotám zvládne vůz akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 vteřiny a zrychlovat přestane až u rychlosti 354 km/h.
Ačkoliv prodejce cenu nezveřejnil, případný kupec může počítat s tím, že i přes nájezd 900 kilometrů se cena pod 3 miliony dolarů (69 milionů korun) rozhodně nedostane.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.