Všichni milujeme čerstvě umytá auta pro jejich čistotu, vůni a svěžest. Udržet je však v takovém stavu alespoň týden je značně obtížné, zvláště pokud auto potřebujete každý den. Dnes se ale podíváme na pár tipů, které vám ušetří čas i práci s častým čištěním interiéru.
Udržovat svůj vůz čistý během roku není nic náročného. O tom nás v krátkém videu přesvědčí Larry Kosilla, který pravidelně sdílí své tipy a triky na YouTube kanále Autoblog. Jakých je tedy jeho šest rad, pro co nejčistší interiér?
1. Vozte sebou pracovní potahy na sedadla a volant
Ačkoliv se s těmito doplňky setkáváme spíše v servisech, své uplatnění najdou i v našem osobním voze. Stojí pouze pár korun, snadno se vejdou do jakékoliv přihrádky a ušetří nám mnoho času a práce. Nasadit je můžete kdykoliv jedete s vozidlem do servisu, nebo pokud máte strach z toho, že interiér vozu znečistíte svým oblečením.
2. Pořiďte si gumové rohožky
Ačkoliv klasické velurové koberečky vypadají na podlaze vozu mnohem lépe, jsou až tragicky nepraktické. Jejich pravidelným vysáváním a čištěním totiž dochází k jejich opotřebení, což vede k jejich nevyhnutelnému prodření a zničení. Gumové rohožky se však čistí mnohem snadnější a jejich životnost je delší. Opět vám tak ušetří čas, starosti i finance.
3. Používejte ochrannou deku
Tento praktický doplněk je bezesporu známý každému, kdo ve svém voze převáží psa nebo jiné mazlíčky. Ochranná deka však přijde vhod i při převážení větších či znečištěných nákladů. Uplatnění navíc nalezne i v případě nouzových oprav vozu u silnice - použijete ji pod sebe jako podložku a nebudete se muset bát toho, že si zašpiníte oblečení a později i sedadle.
4. Mějte po ruce utěrky z mikrovlákna a čistič interiéru
Pokud si ve voze něco rozlijete, nebo jinak znečistíte interiér, je potřeba začít s tím bojovat co nejrychleji. Proto je vhodné vozit sebou v autě alespoň pár utěrek z mikrovlákna a čistič na interiéry. Pokud skvrnu odstraníte rychleji než se vsákne a zaschne, ušetříte si hodně práce. Pokud se tedy něco takového stane, neváhejte zastavit na prvním bezpečném místě a skvrnu odstraňte co nejrychleji.
5. Oklepávejte si boty
Jedním z nejznečištěnějších míst v našich vozech jsou podlaha a koberečky. V podrážkách našich bot si totiž do vozu nosíme desítky malých kamínků, které se během jízdy z bot uvolňují. Pokud se však naučíte pravidelně oklepávat boty před vstupem do auta, zbavíte se až 70% nečistot, které by jinak skončily na podlaze.
6. Vozte v autě rukavice a dezinfekci rukou
Pokud už jste někdy museli měnit utíkající pneumatiku u krajnice kdesi v polích, jistě jste si přáli, abyste tou dobou měli v autě rukavice. Ty se však mohou hodit i při vyprošťování zapadlého vozu, stěhování, atd. Rukavice jsou zkrátka skvělým pomocníkem ve voze. Dezinfekce je pak skvělým doplňkem, díky kterému si osvěžíte ruce a nezamastíte volant ani palubní desku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?