Většina lidí si vozy značky Rolls-Royce kupuje zejména kvůli jejich eleganci, luxusu, vznešenosti a komfortu. To však není případ známého lyžaře Jona Olssona, který svůj Rolls změnil v pořádně extrémní stroj.
Jon Olsson je v poslední době známější díky automobilům, než své sportovní kariéře. Jeho rukama už prošly desítky vozů, mezi kterými nechybí luxusní Lamborghini, sportovní Audi nebo extrémní Praga R1. Když se však v nedávné době Jon rozhodoval, jaký vůz si pořídí nyní, rozhodnutí padlo na luxusní kupé Rolls-Royce Wraith.
Ačkoliv se původně Jon rozhodoval mezi Nissane GT-R a Ferrari FF, nakonec se rozhodl splnit si svůj motoristický sen a pořídit si elegantní Rolls. Elegance však vozu příliš dlouho nevydržela, neboť krátce po zakoupení putoval automobil k úpravci Absolute Motors, který z vozu vytvořil něco skutečně netradičního až extrémního.
Podle serveru CarScoops měl být Rolls původně přestavěn na off-roader, později se však plány změnily, a z vozu se mělo stát pořádně nadupané kupé. A to se rozhodně povedlo, neboť 6,6 litrový přeplňovaný motor V12 dostal pořádnou dávku steroidů, díky které se z originálních 465 kW (632 k) vyhoupl až na 604 kW (821 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h tak nyní toto luxusní monstrum zvládne za 4.4 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 250 km/h.
Extrémní úpravy se však nevyhnuly ani exteriéru. Kromě typické "kamufláže", která je u vozů tohoto lyžaře typická, přibylo na voze několik světlometů, zakázkový výfuk, 24 palcová kola a nechybí ani střešní zahrádka, která byla ke střeše uchycena extrémně silnými magnety. Na zahrádce je umístěn karbonový Jetsurf a kanystry na palivo.
Zdá se, že tyto úpravy však stále nejsou konečné. Olsson má totiž pro vozidlo v plánu ještě několik úprav. Mimo jiné se mají týkat pohonného systému, neboť podle jeho slov ještě nejsou na Rolls žádné pořádné zimní pneu, takže musí něco vymyslet na zimu.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.