Většina lidí si vozy značky Rolls-Royce kupuje zejména kvůli jejich eleganci, luxusu, vznešenosti a komfortu. To však není případ známého lyžaře Jona Olssona, který svůj Rolls změnil v pořádně extrémní stroj.
Jon Olsson je v poslední době známější díky automobilům, než své sportovní kariéře. Jeho rukama už prošly desítky vozů, mezi kterými nechybí luxusní Lamborghini, sportovní Audi nebo extrémní Praga R1. Když se však v nedávné době Jon rozhodoval, jaký vůz si pořídí nyní, rozhodnutí padlo na luxusní kupé Rolls-Royce Wraith.
Ačkoliv se původně Jon rozhodoval mezi Nissane GT-R a Ferrari FF, nakonec se rozhodl splnit si svůj motoristický sen a pořídit si elegantní Rolls. Elegance však vozu příliš dlouho nevydržela, neboť krátce po zakoupení putoval automobil k úpravci Absolute Motors, který z vozu vytvořil něco skutečně netradičního až extrémního.
Podle serveru CarScoops měl být Rolls původně přestavěn na off-roader, později se však plány změnily, a z vozu se mělo stát pořádně nadupané kupé. A to se rozhodně povedlo, neboť 6,6 litrový přeplňovaný motor V12 dostal pořádnou dávku steroidů, díky které se z originálních 465 kW (632 k) vyhoupl až na 604 kW (821 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h tak nyní toto luxusní monstrum zvládne za 4.4 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 250 km/h.
Extrémní úpravy se však nevyhnuly ani exteriéru. Kromě typické "kamufláže", která je u vozů tohoto lyžaře typická, přibylo na voze několik světlometů, zakázkový výfuk, 24 palcová kola a nechybí ani střešní zahrádka, která byla ke střeše uchycena extrémně silnými magnety. Na zahrádce je umístěn karbonový Jetsurf a kanystry na palivo.
Zdá se, že tyto úpravy však stále nejsou konečné. Olsson má totiž pro vozidlo v plánu ještě několik úprav. Mimo jiné se mají týkat pohonného systému, neboť podle jeho slov ještě nejsou na Rolls žádné pořádné zimní pneu, takže musí něco vymyslet na zimu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.