Většina lidí si vozy značky Rolls-Royce kupuje zejména kvůli jejich eleganci, luxusu, vznešenosti a komfortu. To však není případ známého lyžaře Jona Olssona, který svůj Rolls změnil v pořádně extrémní stroj.
Jon Olsson je v poslední době známější díky automobilům, než své sportovní kariéře. Jeho rukama už prošly desítky vozů, mezi kterými nechybí luxusní Lamborghini, sportovní Audi nebo extrémní Praga R1. Když se však v nedávné době Jon rozhodoval, jaký vůz si pořídí nyní, rozhodnutí padlo na luxusní kupé Rolls-Royce Wraith.
Ačkoliv se původně Jon rozhodoval mezi Nissane GT-R a Ferrari FF, nakonec se rozhodl splnit si svůj motoristický sen a pořídit si elegantní Rolls. Elegance však vozu příliš dlouho nevydržela, neboť krátce po zakoupení putoval automobil k úpravci Absolute Motors, který z vozu vytvořil něco skutečně netradičního až extrémního.
Podle serveru CarScoops měl být Rolls původně přestavěn na off-roader, později se však plány změnily, a z vozu se mělo stát pořádně nadupané kupé. A to se rozhodně povedlo, neboť 6,6 litrový přeplňovaný motor V12 dostal pořádnou dávku steroidů, díky které se z originálních 465 kW (632 k) vyhoupl až na 604 kW (821 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h tak nyní toto luxusní monstrum zvládne za 4.4 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 250 km/h.
Extrémní úpravy se však nevyhnuly ani exteriéru. Kromě typické "kamufláže", která je u vozů tohoto lyžaře typická, přibylo na voze několik světlometů, zakázkový výfuk, 24 palcová kola a nechybí ani střešní zahrádka, která byla ke střeše uchycena extrémně silnými magnety. Na zahrádce je umístěn karbonový Jetsurf a kanystry na palivo.
Zdá se, že tyto úpravy však stále nejsou konečné. Olsson má totiž pro vozidlo v plánu ještě několik úprav. Mimo jiné se mají týkat pohonného systému, neboť podle jeho slov ještě nejsou na Rolls žádné pořádné zimní pneu, takže musí něco vymyslet na zimu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.