Většina lidí si vozy značky Rolls-Royce kupuje zejména kvůli jejich eleganci, luxusu, vznešenosti a komfortu. To však není případ známého lyžaře Jona Olssona, který svůj Rolls změnil v pořádně extrémní stroj.
Jon Olsson je v poslední době známější díky automobilům, než své sportovní kariéře. Jeho rukama už prošly desítky vozů, mezi kterými nechybí luxusní Lamborghini, sportovní Audi nebo extrémní Praga R1. Když se však v nedávné době Jon rozhodoval, jaký vůz si pořídí nyní, rozhodnutí padlo na luxusní kupé Rolls-Royce Wraith.
Ačkoliv se původně Jon rozhodoval mezi Nissane GT-R a Ferrari FF, nakonec se rozhodl splnit si svůj motoristický sen a pořídit si elegantní Rolls. Elegance však vozu příliš dlouho nevydržela, neboť krátce po zakoupení putoval automobil k úpravci Absolute Motors, který z vozu vytvořil něco skutečně netradičního až extrémního.
Podle serveru CarScoops měl být Rolls původně přestavěn na off-roader, později se však plány změnily, a z vozu se mělo stát pořádně nadupané kupé. A to se rozhodně povedlo, neboť 6,6 litrový přeplňovaný motor V12 dostal pořádnou dávku steroidů, díky které se z originálních 465 kW (632 k) vyhoupl až na 604 kW (821 k). Zrychlení z 0 na 100 km/h tak nyní toto luxusní monstrum zvládne za 4.4 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 250 km/h.
Extrémní úpravy se však nevyhnuly ani exteriéru. Kromě typické "kamufláže", která je u vozů tohoto lyžaře typická, přibylo na voze několik světlometů, zakázkový výfuk, 24 palcová kola a nechybí ani střešní zahrádka, která byla ke střeše uchycena extrémně silnými magnety. Na zahrádce je umístěn karbonový Jetsurf a kanystry na palivo.
Zdá se, že tyto úpravy však stále nejsou konečné. Olsson má totiž pro vozidlo v plánu ještě několik úprav. Mimo jiné se mají týkat pohonného systému, neboť podle jeho slov ještě nejsou na Rolls žádné pořádné zimní pneu, takže musí něco vymyslet na zimu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?