V sobotu 1. července bude odstartován 104. ročník Tour de France. Po Grand Départ v Düsseldorfu na profesionální cyklisty čeká celkem 21 etap, čítajících celkem více než 3 500 kilometrů. Na pařížském bulváru Champs-Elysées se pak bude konat velké finále, kde 23. července závodníci projedou cílem. ŠKODA nejslavnější cyklistický závod světa podporuje už od roku 2004 jako oficiální partner a dodavatel oficiálního vozu, v roce 2017 se tedy závodu účastní již počtrnácté.
Začátkem července se zraky fanoušků cyklistiky upřou k Německu. V Düsseldorfu začne v sobotu 1. července časovkou jednotlivců první etapa letošní Tour de France. O den později začne v porýnské metropoli také druhá etapa, která účastníky dovede do belgického Lutychu. Třetí den závodu vjedou profesionální závodníci poprvé na francouzské území – v rámci Tour de France 2017 tedy projedou celkem čtyři země, mimo jiné i Lucembursko. Cíl 104. ročníku tohoto vrcholného cyklistického podniku bude 23. července na bulváru Champs Elysées v Paříži. V celkem 21 etapách závodníci ujedou 3 540 kilometrů.
ŠKODA podporuje slavný závod okolo Francie od roku 2004 a letos tedy bude oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu již počtrnácté. Značka celkem poskytne 250 pořadatelských a doprovodných vozů. Součástí flotily jsou mimo jiné i nová SUV ŠKODA KODIAQ, výrazně modernizovaná ŠKODA OCTAVIA a vozy ŠKODA SUPERB. Vlajková loď české značky povede peloton jako ředitelský vůz, takzvaný ‚Red Car‘. Nápadná limuzína SUPERB v odstínu červená Corrida má panoramatickou prosklenou střechu, kterou lze otevírat i tlačítkem ze zadního sedadla.
Ředitel Tour Christian Prudhomme se tak může při otevřené střeše vzadu postavit. Má tak optimální přehled o celém pelotonu, než povolí start etapy. Díky řadě dalších technických prvků je SUPERB ideálním mobilním dispečinkem Tour: limuzína je vybavena několika vysílačkami fungujícími na různých kanálech, díky nimž může šéf závodu sbírat informace a na jejich základě udílet sportovní nebo bezpečnostní pokyny. Jako naprostou novinku nasadí ŠKODA v rámci premiérové etapy v Düsseldorfu tři nové vozy řady ŠKODA KAROQ, které budou v roli servisních vozů doprovázet tři týmy.
Během třítýdenního závodu urazí flotila 250 vozů značky ŠKODA zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 ujely tyto vozy v součtu více než 30 milionů kilometrů. Servisní tým značky ŠKODA zajistí, že všech 250 vozů bude každý den dokonale připravených na příští etapu. Vedle funkce oficiálního vozu podporuje ŠKODA Tour de France potřetí v řadě jako sponzor Zeleného trikotu pro nejlepšího sprintéra.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?