Škoda počtrnácté podporuje Tour de France, k vidění bude i nový Karoq

Škoda Superb v čele závodu Tour de France
Škoda Superb v čele závodu Tour de France, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. června 2017 14:57
Sdílej:

V sobotu 1. července bude odstartován 104. ročník Tour de France. Po Grand Départ v Düsseldorfu na profesionální cyklisty čeká celkem 21 etap, čítajících celkem více než 3 500 kilometrů. Na pařížském bulváru Champs-Elysées se pak bude konat velké finále, kde 23. července závodníci projedou cílem. ŠKODA nejslavnější cyklistický závod světa podporuje už od roku 2004 jako oficiální partner a dodavatel oficiálního vozu, v roce 2017 se tedy závodu účastní již počtrnácté.

Začátkem července se zraky fanoušků cyklistiky upřou k Německu. V Düsseldorfu začne v sobotu 1. července časovkou jednotlivců první etapa letošní Tour de France. O den později začne v porýnské metropoli také druhá etapa, která účastníky dovede do belgického Lutychu. Třetí den závodu vjedou profesionální závodníci poprvé na francouzské území – v rámci Tour de France 2017 tedy projedou celkem čtyři země, mimo jiné i Lucembursko. Cíl 104. ročníku tohoto vrcholného cyklistického podniku bude 23. července na bulváru Champs Elysées v Paříži. V celkem 21 etapách závodníci ujedou 3 540 kilometrů.

ŠKODA podporuje slavný závod okolo Francie od roku 2004 a letos tedy bude oficiálním partnerem a dodavatelem oficiálního vozu již počtrnácté. Značka celkem poskytne 250 pořadatelských a doprovodných vozů. Součástí flotily jsou mimo jiné i nová SUV ŠKODA KODIAQ, výrazně modernizovaná ŠKODA OCTAVIA a vozy ŠKODA SUPERB. Vlajková loď české značky povede peloton jako ředitelský vůz, takzvaný ‚Red Car‘. Nápadná limuzína SUPERB v odstínu červená Corrida má panoramatickou prosklenou střechu, kterou lze otevírat i tlačítkem ze zadního sedadla.

Ředitel Tour Christian Prudhomme se tak může při otevřené střeše vzadu postavit. Má tak optimální přehled o celém pelotonu, než povolí start etapy. Díky řadě dalších technických prvků je SUPERB ideálním mobilním dispečinkem Tour: limuzína je vybavena několika vysílačkami fungujícími na různých kanálech, díky nimž může šéf závodu sbírat informace a na jejich základě udílet sportovní nebo bezpečnostní pokyny. Jako naprostou novinku nasadí ŠKODA v rámci premiérové etapy v Düsseldorfu tři nové vozy řady ŠKODA KAROQ, které budou v roli servisních vozů doprovázet tři týmy.

Během třítýdenního závodu urazí flotila 250 vozů značky ŠKODA zhruba 2,8 milionu kilometrů. Od roku 2004 ujely tyto vozy v součtu více než 30 milionů kilometrů. Servisní tým značky ŠKODA zajistí, že všech 250 vozů bude každý den dokonale připravených na příští etapu. Vedle funkce oficiálního vozu podporuje ŠKODA Tour de France potřetí v řadě jako sponzor Zeleného trikotu pro nejlepšího sprintéra.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?