V posledních letech se mezi lidmi rozmohl nový trend v podobě sbírání vozů, na které se ještě před cca 25 lety horečně nadávalo. Všechny křivdy už jsou však, zdá se, odpuštěny a ceny starých Škodovek, Trabantů i VAZů pomalu stoupají a zachovalé kousky rychle mizí.
A jeden z takových zachovalých kousků se koncem minulého měsíce objevil i na inzertním webu Annonce. Konkrétně jde o Ladu/VAZ 21011 z roku 1976, což je označení pro model, který se od běžnější verze 2101 odlišoval zejména použitím silnějšího motoru o objemu 1,294 cm3. I proto byl ve vývozní verzi označován jako Lada 1300.
Díky použití silnějšího motoru se výkon vozu posunul na 50 kW (68 k) a vůz byl schopen upalovat rychlostí až 145 km/h. Změny ale objevily i v interiéru a exteriéru. Na první pohled se dá 21011 odlišit od klasické 2101 podle plochých blinkrů, čtyř ventilačních otvorů nad nárazníkem a gumy, která se táhne po celém obvodu předního i zadního nárazníku. Změny se dotkly i zadních světlometů, které byly zploštěny a byly do nich integrovány odrazky.
V interiéru se taky odehrály změny. Plastový knoflík k pumpování vody do ostřikovačů byl odstraněn a nahradil ho pedál na podlaze. Palubní deska dostala novou kombinaci barev a dřevěný dekor. Zmizel z ní také knoflík k ovládání klaksonu, který se přesunul na střed volantu. Přepracování se dočkaly i sedačky, které byly nově pohodlnější.
Tento konkrétní vůz má navíc původní oranžový lak, který podle přiložených fotografií během uplynulých 41 let neutrpěl žádné výraznější poškození. Zachovale vypadá i interiér. Motorový prostor takřka září čistotou. Majitel navíc uvádí, že vůz má najeto pouhých 106,774 kilometrů a přes zimu stál v garáži. Dobrý technický stav potvrzuje i technická kontrola do roku 2019. Za cenu 70,000 Kč se tak může jednat o zajímavou investici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.