V posledních letech se mezi lidmi rozmohl nový trend v podobě sbírání vozů, na které se ještě před cca 25 lety horečně nadávalo. Všechny křivdy už jsou však, zdá se, odpuštěny a ceny starých Škodovek, Trabantů i VAZů pomalu stoupají a zachovalé kousky rychle mizí.
A jeden z takových zachovalých kousků se koncem minulého měsíce objevil i na inzertním webu Annonce. Konkrétně jde o Ladu/VAZ 21011 z roku 1976, což je označení pro model, který se od běžnější verze 2101 odlišoval zejména použitím silnějšího motoru o objemu 1,294 cm3. I proto byl ve vývozní verzi označován jako Lada 1300.
Díky použití silnějšího motoru se výkon vozu posunul na 50 kW (68 k) a vůz byl schopen upalovat rychlostí až 145 km/h. Změny ale objevily i v interiéru a exteriéru. Na první pohled se dá 21011 odlišit od klasické 2101 podle plochých blinkrů, čtyř ventilačních otvorů nad nárazníkem a gumy, která se táhne po celém obvodu předního i zadního nárazníku. Změny se dotkly i zadních světlometů, které byly zploštěny a byly do nich integrovány odrazky.
V interiéru se taky odehrály změny. Plastový knoflík k pumpování vody do ostřikovačů byl odstraněn a nahradil ho pedál na podlaze. Palubní deska dostala novou kombinaci barev a dřevěný dekor. Zmizel z ní také knoflík k ovládání klaksonu, který se přesunul na střed volantu. Přepracování se dočkaly i sedačky, které byly nově pohodlnější.
Tento konkrétní vůz má navíc původní oranžový lak, který podle přiložených fotografií během uplynulých 41 let neutrpěl žádné výraznější poškození. Zachovale vypadá i interiér. Motorový prostor takřka září čistotou. Majitel navíc uvádí, že vůz má najeto pouhých 106,774 kilometrů a přes zimu stál v garáži. Dobrý technický stav potvrzuje i technická kontrola do roku 2019. Za cenu 70,000 Kč se tak může jednat o zajímavou investici.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.