Concept One je považován za první elektrický supersportovní automobil, jaký byl kdy vyroben. Za jeho konstrukcí stojí chorvatská automobilka Rimac, která byla založena teprve v roce 2009. Prvních osm vozů Concept One si však své zájemce našlo již mezi lety 2013 - 2014.
Automobilku Rimac založil v roce 2009 Mate Rimacs jasným cílem: postavit první elektrický supersportovní automobil na světě. Vzhledem k tomu, že byla společnost průkopníkem v tomto odvětví, musela si řadu systémů a technologií navrhnout a sama vyrobit. Brzy tak nechala patentovat 24 inovativních řešení.
Do zájmu médií se společnost poprvé dostala díky přestavbě vozu BMW E30 z roku 1984 na elektrický pohon o výkonu 600 koní. Vůz s přezdívkou "Green Monster" dokázal během května 2011 překonat pět rekordů vedených Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). To pomohlo společnosti dostat se do zájmu médií i potencionálních sponzorů. Ještě před vývojem Concept One se navíc společnosti podařilo prodat několik upravených BMW e30 s elektromotorem.
Během návrhu vozu Concept One padlo několik cílů: vůz měl stát méně než 980,000 dolarů, sériová produkce měla začít v roce 2013 a celkem mělo být vyrobeno pouze 88 kusů. Poprvé se vůz objevil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a následujícího roku na Concours d'Elegance v Paříži, kde sklidil pozitivní ohlasy.
V roce 2016 byl na Ženevském autosalonu představen Concept One s dalšími úpravami, které nabízejí vyšší výkon, komfort i dojezd.
První vůz byl dodán nejmenovanému zájemci ze Španělska v roce 2013 a až do konce roku 2014 bylo vyrobeno a prodáno celkem osm automobilů. Čtyři automobily skončily v USA, dva v Evropě a zbytek měl odcestovat do Spojených arabských emirátů.
Rimac Concept One se chlubí úžasným výkonem 811 kW (1,103 koní) a točivým momentem 1,600 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 305 km/h. Každé kolo je poháněno samostatným elektromotorem, přičemž o rozdělování výkonu rozhoduje speciální systém zvaný "All Wheel Torque Vectoring System". Díky němu je navíc možné měnit vůz z předokolky na zadokolku.
Díky neustálému vývoji a dodatečným úpravám na vozidle se konstruktérům daří z vozu dostávat stále lepší výkony. Díky posledním úpravám v roce 2017 se povedlo zlepšit čas akcelerace z 0 na 100 km/h na 2,5 vteřiny.
Motory jsou napájeny ze speciálních baterií s kapacitou 90 kWh, díky kterým činí dojezd vozidla až 500 kilometrů. Aby dojezdu neškodila další zbytečná hmotnost, byla karoserie vyrobena z uhlíkových vláken. Interiér byl zhotoven ručně a krom prémiových materiálů nabízí i kožené čalounění.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.