Concept One je považován za první elektrický supersportovní automobil, jaký byl kdy vyroben. Za jeho konstrukcí stojí chorvatská automobilka Rimac, která byla založena teprve v roce 2009. Prvních osm vozů Concept One si však své zájemce našlo již mezi lety 2013 - 2014.
Automobilku Rimac založil v roce 2009 Mate Rimacs jasným cílem: postavit první elektrický supersportovní automobil na světě. Vzhledem k tomu, že byla společnost průkopníkem v tomto odvětví, musela si řadu systémů a technologií navrhnout a sama vyrobit. Brzy tak nechala patentovat 24 inovativních řešení.
Do zájmu médií se společnost poprvé dostala díky přestavbě vozu BMW E30 z roku 1984 na elektrický pohon o výkonu 600 koní. Vůz s přezdívkou "Green Monster" dokázal během května 2011 překonat pět rekordů vedených Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). To pomohlo společnosti dostat se do zájmu médií i potencionálních sponzorů. Ještě před vývojem Concept One se navíc společnosti podařilo prodat několik upravených BMW e30 s elektromotorem.
Během návrhu vozu Concept One padlo několik cílů: vůz měl stát méně než 980,000 dolarů, sériová produkce měla začít v roce 2013 a celkem mělo být vyrobeno pouze 88 kusů. Poprvé se vůz objevil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a následujícího roku na Concours d'Elegance v Paříži, kde sklidil pozitivní ohlasy.
V roce 2016 byl na Ženevském autosalonu představen Concept One s dalšími úpravami, které nabízejí vyšší výkon, komfort i dojezd.
První vůz byl dodán nejmenovanému zájemci ze Španělska v roce 2013 a až do konce roku 2014 bylo vyrobeno a prodáno celkem osm automobilů. Čtyři automobily skončily v USA, dva v Evropě a zbytek měl odcestovat do Spojených arabských emirátů.
Rimac Concept One se chlubí úžasným výkonem 811 kW (1,103 koní) a točivým momentem 1,600 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 305 km/h. Každé kolo je poháněno samostatným elektromotorem, přičemž o rozdělování výkonu rozhoduje speciální systém zvaný "All Wheel Torque Vectoring System". Díky němu je navíc možné měnit vůz z předokolky na zadokolku.
Díky neustálému vývoji a dodatečným úpravám na vozidle se konstruktérům daří z vozu dostávat stále lepší výkony. Díky posledním úpravám v roce 2017 se povedlo zlepšit čas akcelerace z 0 na 100 km/h na 2,5 vteřiny.
Motory jsou napájeny ze speciálních baterií s kapacitou 90 kWh, díky kterým činí dojezd vozidla až 500 kilometrů. Aby dojezdu neškodila další zbytečná hmotnost, byla karoserie vyrobena z uhlíkových vláken. Interiér byl zhotoven ručně a krom prémiových materiálů nabízí i kožené čalounění.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?