Concept One je považován za první elektrický supersportovní automobil, jaký byl kdy vyroben. Za jeho konstrukcí stojí chorvatská automobilka Rimac, která byla založena teprve v roce 2009. Prvních osm vozů Concept One si však své zájemce našlo již mezi lety 2013 - 2014.
Automobilku Rimac založil v roce 2009 Mate Rimacs jasným cílem: postavit první elektrický supersportovní automobil na světě. Vzhledem k tomu, že byla společnost průkopníkem v tomto odvětví, musela si řadu systémů a technologií navrhnout a sama vyrobit. Brzy tak nechala patentovat 24 inovativních řešení.
Do zájmu médií se společnost poprvé dostala díky přestavbě vozu BMW E30 z roku 1984 na elektrický pohon o výkonu 600 koní. Vůz s přezdívkou "Green Monster" dokázal během května 2011 překonat pět rekordů vedených Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). To pomohlo společnosti dostat se do zájmu médií i potencionálních sponzorů. Ještě před vývojem Concept One se navíc společnosti podařilo prodat několik upravených BMW e30 s elektromotorem.
Během návrhu vozu Concept One padlo několik cílů: vůz měl stát méně než 980,000 dolarů, sériová produkce měla začít v roce 2013 a celkem mělo být vyrobeno pouze 88 kusů. Poprvé se vůz objevil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a následujícího roku na Concours d'Elegance v Paříži, kde sklidil pozitivní ohlasy.
V roce 2016 byl na Ženevském autosalonu představen Concept One s dalšími úpravami, které nabízejí vyšší výkon, komfort i dojezd.
První vůz byl dodán nejmenovanému zájemci ze Španělska v roce 2013 a až do konce roku 2014 bylo vyrobeno a prodáno celkem osm automobilů. Čtyři automobily skončily v USA, dva v Evropě a zbytek měl odcestovat do Spojených arabských emirátů.
Rimac Concept One se chlubí úžasným výkonem 811 kW (1,103 koní) a točivým momentem 1,600 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 305 km/h. Každé kolo je poháněno samostatným elektromotorem, přičemž o rozdělování výkonu rozhoduje speciální systém zvaný "All Wheel Torque Vectoring System". Díky němu je navíc možné měnit vůz z předokolky na zadokolku.
Díky neustálému vývoji a dodatečným úpravám na vozidle se konstruktérům daří z vozu dostávat stále lepší výkony. Díky posledním úpravám v roce 2017 se povedlo zlepšit čas akcelerace z 0 na 100 km/h na 2,5 vteřiny.
Motory jsou napájeny ze speciálních baterií s kapacitou 90 kWh, díky kterým činí dojezd vozidla až 500 kilometrů. Aby dojezdu neškodila další zbytečná hmotnost, byla karoserie vyrobena z uhlíkových vláken. Interiér byl zhotoven ručně a krom prémiových materiálů nabízí i kožené čalounění.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.