Rimac Concept One: Supersport, který bude Hammond proklínat

AutoRoad.cz, 13. června 2017, 13:39 Google+

Concept One je považován za první elektrický supersportovní automobil, jaký byl kdy vyroben. Za jeho konstrukcí stojí chorvatská automobilka Rimac, která byla založena teprve v roce 2009. Prvních osm vozů Concept One si však své zájemce našlo již mezi lety 2013 - 2014.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Rimac Concept One

Rimac Concept One | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Automobilku Rimac založil v roce 2009 Mate Rimacs jasným cílem: postavit první elektrický supersportovní automobil na světě. Vzhledem k tomu, že byla společnost průkopníkem v tomto odvětví, musela si řadu systémů a technologií navrhnout a sama vyrobit. Brzy tak nechala patentovat 24 inovativních řešení.

Do zájmu médií se společnost poprvé dostala díky přestavbě vozu BMW E30 z roku 1984 na elektrický pohon o výkonu 600 koní. Vůz s přezdívkou "Green Monster" dokázal během května 2011 překonat pět rekordů vedených Fédération Internationale de l'Automobile (FIA). To pomohlo společnosti dostat se do zájmu médií i potencionálních sponzorů. Ještě před vývojem Concept One se navíc společnosti podařilo prodat několik upravených BMW e30 s elektromotorem.

Během návrhu vozu Concept One padlo několik cílů: vůz měl stát méně než 980,000 dolarů, sériová produkce měla začít v roce 2013 a celkem mělo být vyrobeno pouze 88 kusů. Poprvé se vůz objevil v roce 2011 na autosalonu ve Frankfurtu a následujícího roku na Concours d'Elegance v Paříži, kde sklidil pozitivní ohlasy.

V roce 2016 byl na Ženevském autosalonu představen Concept One s dalšími úpravami, které nabízejí vyšší výkon, komfort i dojezd.

První vůz byl dodán nejmenovanému zájemci ze Španělska v roce 2013 a až do konce roku 2014 bylo vyrobeno a prodáno celkem osm automobilů. Čtyři automobily skončily v USA, dva v Evropě a zbytek měl odcestovat do Spojených arabských emirátů.

 Rimac Concept One se chlubí úžasným výkonem 811 kW (1,103 koní) a točivým momentem 1,600 Nm. Díky tomu zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až u hodnoty 305 km/h. Každé kolo je poháněno samostatným elektromotorem, přičemž o rozdělování výkonu rozhoduje speciální systém zvaný "All Wheel Torque Vectoring System". Díky němu je navíc možné měnit vůz z předokolky na zadokolku.

Díky neustálému vývoji a dodatečným úpravám na vozidle se konstruktérům daří z vozu dostávat stále lepší výkony. Díky posledním úpravám v roce 2017 se povedlo zlepšit čas akcelerace z 0 na 100 km/h na 2,5 vteřiny.

Motory jsou napájeny ze speciálních baterií s kapacitou 90 kWh, díky kterým činí dojezd vozidla až 500 kilometrů. Aby dojezdu neškodila další zbytečná hmotnost, byla karoserie vyrobena z uhlíkových vláken. Interiér byl zhotoven ručně a krom prémiových materiálů nabízí i kožené čalounění.

Vytisknout

Diskuze: Rimac Concept One: Supersport, který bude Hammond proklínat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ukrajinská policie si přebrala 635 nových Mitsubishi Outlander PHEV

Ukrajinská policie sází na ekologii. Pořídila stovky hybridních Mitsubishi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud