Když v roce 2015 Mitsubishi definitivně pohřbilo svůj ostrý model Lancer Evolution s řadou "Final Edition", mnoho skalních příznivců rychlých vozů to oplakalo. V nedávném rozhovoru však šéf automobilky potvrdil, že nové Evo je v plánu, jen si na něj chvíli počkáme.
Zprávu o novém vozu Mitsubishi s označením Evolutin prozradil během rozhovoru pro australský Motoring magazín sám šéf automobilky Trevor Mann. Podle jeho slov je výkonný vůz opravdu v plánu, ovšem v tom dlouhodobém. Převedeno na čísla, nové Evo by mohlo dorazit nejdříve za šest let.
Tím ale novinky nekončí. Mann také naznačil, že nový model s označením Evo nemusí být vůz s karoserií sedan, jak tomu bylo doteď zvykem. V nejčernějších scénářích by se tak mohlo stát, že nové Mitsubishi Evolution bude jen další rychlou krabicí ze segmentu SUV. Na tento segment totiž automobilka v posledních letech cílí.
Aby však nabídka Mitsubishi nebyla příliš nudná, přichystala si automobilka pro své zákazníky nový "top" model, který bude představovat Mitsubishi Pajero Sport. To samo o sobě naznačuje, jak moc se automobilka snaží prosadit mezi jinými SUV.
Ostatně samotné Mitsubishi Lancer už nyní pomalu mizí z japonské továrny Mizushima a jeho výroba se bude přesunovat na Taiwan. Poslední Lancery "Made in Japan" tak vyjedou z výrobní linky koncem srpna. Poté bude v japonské továrně posílena výroba letitého crossoveru ASX.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?