Když v roce 2015 Mitsubishi definitivně pohřbilo svůj ostrý model Lancer Evolution s řadou "Final Edition", mnoho skalních příznivců rychlých vozů to oplakalo. V nedávném rozhovoru však šéf automobilky potvrdil, že nové Evo je v plánu, jen si na něj chvíli počkáme.
Zprávu o novém vozu Mitsubishi s označením Evolutin prozradil během rozhovoru pro australský Motoring magazín sám šéf automobilky Trevor Mann. Podle jeho slov je výkonný vůz opravdu v plánu, ovšem v tom dlouhodobém. Převedeno na čísla, nové Evo by mohlo dorazit nejdříve za šest let.
Tím ale novinky nekončí. Mann také naznačil, že nový model s označením Evo nemusí být vůz s karoserií sedan, jak tomu bylo doteď zvykem. V nejčernějších scénářích by se tak mohlo stát, že nové Mitsubishi Evolution bude jen další rychlou krabicí ze segmentu SUV. Na tento segment totiž automobilka v posledních letech cílí.
Aby však nabídka Mitsubishi nebyla příliš nudná, přichystala si automobilka pro své zákazníky nový "top" model, který bude představovat Mitsubishi Pajero Sport. To samo o sobě naznačuje, jak moc se automobilka snaží prosadit mezi jinými SUV.
Ostatně samotné Mitsubishi Lancer už nyní pomalu mizí z japonské továrny Mizushima a jeho výroba se bude přesunovat na Taiwan. Poslední Lancery "Made in Japan" tak vyjedou z výrobní linky koncem srpna. Poté bude v japonské továrně posílena výroba letitého crossoveru ASX.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?