Kdykoliv se někde objeví Lamborghini Centenario, strhne se kolem toho obrovská vlna nadšení. A ještě aby ne, vždyť po celém světě se jich bude prohánět pouhých 40 kusů. Když se tedy první Centenario objevilo v ulicích Londýna, nemůžeme se divit tomu, co se kolem něj začalo odehrávat.
Ulice Londýna jsou na super-sportovní vozy celkem úrodnou půdou, ovšem když se objevilo první Lamborghini Centenario, žádný správný milovník exkluzivních strojů si to nemohl nechat ujít. Vždyť na celém světě bude vyrobenou pouhých 40 kusů, přičemž 20 s karoserií kupé a 20 roadsterů.
Cena jednoho kuse se přitom odhaduje na necelé dva miliony dolarů, tedy cca 46,8 milionu korun. Při takto vysoké ceně se navíc očekává, že spatřit Centenario na silnici bude malý zázrak, neboť většina majitelů ho s největší pravděpodobností ustájí ve svých garáží vedle dalších sbírkových exemplářů.
Tento konkrétní kousek, první ve Velké Británii, byl spatřen 27. května v Londýně, kam ho dopravila přepravní společnost pomocí speciální dodávky. Krátce po otevření přepravního prostoru se z okolí seběhly davy, které s nadšením poslouchaly úžasný zvuk motoru, vytahovaly fotoaparát, telefony i kamery a snažili se z této vzácné příležitosti zaznamenat co nejvíce.
Krátce na to ale vzácné Lamborghini zmizelo za prosklenou výlohou luxusního autosalonu Lamborghini London. Jaký bude jeho další osud bohužel nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?