Kdykoliv se někde objeví Lamborghini Centenario, strhne se kolem toho obrovská vlna nadšení. A ještě aby ne, vždyť po celém světě se jich bude prohánět pouhých 40 kusů. Když se tedy první Centenario objevilo v ulicích Londýna, nemůžeme se divit tomu, co se kolem něj začalo odehrávat.
Ulice Londýna jsou na super-sportovní vozy celkem úrodnou půdou, ovšem když se objevilo první Lamborghini Centenario, žádný správný milovník exkluzivních strojů si to nemohl nechat ujít. Vždyť na celém světě bude vyrobenou pouhých 40 kusů, přičemž 20 s karoserií kupé a 20 roadsterů.
Cena jednoho kuse se přitom odhaduje na necelé dva miliony dolarů, tedy cca 46,8 milionu korun. Při takto vysoké ceně se navíc očekává, že spatřit Centenario na silnici bude malý zázrak, neboť většina majitelů ho s největší pravděpodobností ustájí ve svých garáží vedle dalších sbírkových exemplářů.
Tento konkrétní kousek, první ve Velké Británii, byl spatřen 27. května v Londýně, kam ho dopravila přepravní společnost pomocí speciální dodávky. Krátce po otevření přepravního prostoru se z okolí seběhly davy, které s nadšením poslouchaly úžasný zvuk motoru, vytahovaly fotoaparát, telefony i kamery a snažili se z této vzácné příležitosti zaznamenat co nejvíce.
Krátce na to ale vzácné Lamborghini zmizelo za prosklenou výlohou luxusního autosalonu Lamborghini London. Jaký bude jeho další osud bohužel nevíme.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?