Kdykoliv se někde objeví Lamborghini Centenario, strhne se kolem toho obrovská vlna nadšení. A ještě aby ne, vždyť po celém světě se jich bude prohánět pouhých 40 kusů. Když se tedy první Centenario objevilo v ulicích Londýna, nemůžeme se divit tomu, co se kolem něj začalo odehrávat.
Ulice Londýna jsou na super-sportovní vozy celkem úrodnou půdou, ovšem když se objevilo první Lamborghini Centenario, žádný správný milovník exkluzivních strojů si to nemohl nechat ujít. Vždyť na celém světě bude vyrobenou pouhých 40 kusů, přičemž 20 s karoserií kupé a 20 roadsterů.
Cena jednoho kuse se přitom odhaduje na necelé dva miliony dolarů, tedy cca 46,8 milionu korun. Při takto vysoké ceně se navíc očekává, že spatřit Centenario na silnici bude malý zázrak, neboť většina majitelů ho s největší pravděpodobností ustájí ve svých garáží vedle dalších sbírkových exemplářů.
Tento konkrétní kousek, první ve Velké Británii, byl spatřen 27. května v Londýně, kam ho dopravila přepravní společnost pomocí speciální dodávky. Krátce po otevření přepravního prostoru se z okolí seběhly davy, které s nadšením poslouchaly úžasný zvuk motoru, vytahovaly fotoaparát, telefony i kamery a snažili se z této vzácné příležitosti zaznamenat co nejvíce.
Krátce na to ale vzácné Lamborghini zmizelo za prosklenou výlohou luxusního autosalonu Lamborghini London. Jaký bude jeho další osud bohužel nevíme.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.