Pod onou kolonkou označující nehodu – řidič se plně nevěnoval řízení, se může skrývat leccos. A to je právě ono, zjistit, „kdo“ je ve skutečnosti viníkem toho, že se řidiči v řadě případů nevěnují řízení? Fakt, že za volantem lidé jedí, pijí, kouří, posílají SMS, telefonují …
Najít toho největšího viníka se podařilo trochu kuriózním způsobem. Britská společnost IAM RoadSmart nechala za simulátor závodního vozu usednout novináře a závodnici Formule 3 Jamie Chadwick. Oba museli být co nejrychlejší a přitom museli dělat přesně to, co nás odvádí od řízení: jíst, pít, posílat SMS…
Největším nepřítelem, který nejvíce ovlivňuje řidiče a odvádí pozornost, je programování navigace. Na dalším místě je psaní a posílání SMS zpráv a až na pátém místě je telefonování za volantem.
Dá se tedy s trochou nadsázky říct, že zavádění stále komplexnějších a náročnějších navigací je cestou k dalším komplikacím, které ztěžují řidičům život a mohou přinést problémy i v oblasti bezpečnosti. Proto je oprávněný názor odborníků ÚAMK, že cestou je v tomto směru hlasové ovládání navigace a dalších elektronických zařízení ve voze.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?