Pod onou kolonkou označující nehodu – řidič se plně nevěnoval řízení, se může skrývat leccos. A to je právě ono, zjistit, „kdo“ je ve skutečnosti viníkem toho, že se řidiči v řadě případů nevěnují řízení? Fakt, že za volantem lidé jedí, pijí, kouří, posílají SMS, telefonují …
Najít toho největšího viníka se podařilo trochu kuriózním způsobem. Britská společnost IAM RoadSmart nechala za simulátor závodního vozu usednout novináře a závodnici Formule 3 Jamie Chadwick. Oba museli být co nejrychlejší a přitom museli dělat přesně to, co nás odvádí od řízení: jíst, pít, posílat SMS…
Největším nepřítelem, který nejvíce ovlivňuje řidiče a odvádí pozornost, je programování navigace. Na dalším místě je psaní a posílání SMS zpráv a až na pátém místě je telefonování za volantem.
Dá se tedy s trochou nadsázky říct, že zavádění stále komplexnějších a náročnějších navigací je cestou k dalším komplikacím, které ztěžují řidičům život a mohou přinést problémy i v oblasti bezpečnosti. Proto je oprávněný názor odborníků ÚAMK, že cestou je v tomto směru hlasové ovládání navigace a dalších elektronických zařízení ve voze.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?