V Americe mají spoustu různých soutěží, nad kterými zůstává většině Evropanů rozum stát. Jednou z nich je i pálení gum, kdy vůz stojí zapřený o betonovou bariéru a řidič jen šlape na plyn co to dá. To se ale vymstilo majiteli upravené Mazdy Mx-5
Když se majitel a řidič odlehčené a pro závody v driftování upravené Mazdy Mx-5, které se v USA říká Miata, vydal na soutěž v pálení gum HyperFest ve městě Alton (stát Virginia), pravděpodobně netušil, že mu půjde o život.
Svou značně upravenou Mx-5 poháněnou motorem V8 zapřel o betonový blok, který se běžně používá jako svodidlo na dálnici, zařadil rychlost a sešlápl plyn až na podlahu. Během prvních pár vteřin se prostor zaplnil dýmem, který šel od zadních pneumatik. Po chvíli se ale kola přestala točit, řidič přesto i nadále držel plný plyn, načež je ze záznamu vidět, jak od motoru odletují jiskry a zanedlouho již z motoru šlehají plameny. Ty se během chvíle rozšířily z motorového prostoru i do kabiny, řidič však stačil uniknout.
Zarážející je ale chování lidí v okolí. Většinu totiž ani nenapadne vzdálit se od hořícího vozu, natož snažit se sehnat hasicí přístroj nebo pomoci řidiči. Na záznamu je vidět, jak někteří vytahují fotoaparáty nebo kamery a snaží se získat nejlepší záběry.
Udivující je i přístup lidí, kteří mají na podobné situace bleskurychle reagovat a zajišťovat bezpečí. První člověk s hasícím přístrojem totiž zjistil, že přístroj je prázdný. Trvá tak několik dalších vteřin, než se objeví další lidé s novými hasícími přístroji a dostávají pod kontrolu plameny, které se mezitím rozšířily takřka po celém voze.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?