V Americe mají spoustu různých soutěží, nad kterými zůstává většině Evropanů rozum stát. Jednou z nich je i pálení gum, kdy vůz stojí zapřený o betonovou bariéru a řidič jen šlape na plyn co to dá. To se ale vymstilo majiteli upravené Mazdy Mx-5
Když se majitel a řidič odlehčené a pro závody v driftování upravené Mazdy Mx-5, které se v USA říká Miata, vydal na soutěž v pálení gum HyperFest ve městě Alton (stát Virginia), pravděpodobně netušil, že mu půjde o život.
Svou značně upravenou Mx-5 poháněnou motorem V8 zapřel o betonový blok, který se běžně používá jako svodidlo na dálnici, zařadil rychlost a sešlápl plyn až na podlahu. Během prvních pár vteřin se prostor zaplnil dýmem, který šel od zadních pneumatik. Po chvíli se ale kola přestala točit, řidič přesto i nadále držel plný plyn, načež je ze záznamu vidět, jak od motoru odletují jiskry a zanedlouho již z motoru šlehají plameny. Ty se během chvíle rozšířily z motorového prostoru i do kabiny, řidič však stačil uniknout.
Zarážející je ale chování lidí v okolí. Většinu totiž ani nenapadne vzdálit se od hořícího vozu, natož snažit se sehnat hasicí přístroj nebo pomoci řidiči. Na záznamu je vidět, jak někteří vytahují fotoaparáty nebo kamery a snaží se získat nejlepší záběry.
Udivující je i přístup lidí, kteří mají na podobné situace bleskurychle reagovat a zajišťovat bezpečí. První člověk s hasícím přístrojem totiž zjistil, že přístroj je prázdný. Trvá tak několik dalších vteřin, než se objeví další lidé s novými hasícími přístroji a dostávají pod kontrolu plameny, které se mezitím rozšířily takřka po celém voze.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?