Už v autoškole se učí, že by řidič měl mít obě ruce na volantu. Pokud ale cestujete po liduprázdné dálnici nebo okresce, nikde nikdo, cesta je dlouhá a monotónní, dá se řízení jednou rukou pochopit. Stejně tak při hledání místa na parkovišti. Pokud se ale dostanete na okruh nebo hezké okresky, dejte na volant obě ruce, nebo dopadnete podobně.
Na tomhle videu, které dal na svůj profil YouTuber superspeedersRob (který už se objevil v článku o nákladech na provoz Ferrari) popisuje nehodu, která se stala řidiči bílého McLarenu 650S Spider pod vedením ne příliš schopného instruktora, který má na celé nehodě velký podíl viny.
Zatímco mladík si užívá jízdy ve vysněném sporťáku, za kterou zaplatil "jen" 99 dolarů (2,300 Kč), instruktor mu říká, jak má projíždět jednotlivé zatáčky. Co je ale na řidičově stylu špatně pozná snad každý, kdo ví jak správně řídit sportovní automobil.
Mladík má totiž většinu času na volantu jen jednu ruku, zatímco druhou má odloženou na stehně. Tristní je, že jeho instruktor to celé sleduje, ale vůbec nic mu k tomu neřekne. K průšvihu jak hrom pak chybí jen kousek.
A v tomhle případě bohužel na ten průšvih došlo. Během posledního kola totiž instruktor doslova vyhecoval mladíka k tomu, aby na rovince vymáčkl z auta co nejvíce. Mladík se ale tolik soustředil na rychlost, že si nevšiml blížící se zatáčky. Když se vůz začal chovat nedotáčivě, mladík se snažil celou situaci zachraňovat jednou rukou, zatímco instruktor jen zíral.
Pak už je jen vidět otřes celého interiéru, jak vůz naráží na obrubníky, ničí se podvozek, pneumatiky i kola. Celá oprava údajně vyšla na 120,000 dolarů (2,8 milionu). To už je docela drahá lekce správného řízení, nemyslíte?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?