Už v autoškole se učí, že by řidič měl mít obě ruce na volantu. Pokud ale cestujete po liduprázdné dálnici nebo okresce, nikde nikdo, cesta je dlouhá a monotónní, dá se řízení jednou rukou pochopit. Stejně tak při hledání místa na parkovišti. Pokud se ale dostanete na okruh nebo hezké okresky, dejte na volant obě ruce, nebo dopadnete podobně.
Na tomhle videu, které dal na svůj profil YouTuber superspeedersRob (který už se objevil v článku o nákladech na provoz Ferrari) popisuje nehodu, která se stala řidiči bílého McLarenu 650S Spider pod vedením ne příliš schopného instruktora, který má na celé nehodě velký podíl viny.
Zatímco mladík si užívá jízdy ve vysněném sporťáku, za kterou zaplatil "jen" 99 dolarů (2,300 Kč), instruktor mu říká, jak má projíždět jednotlivé zatáčky. Co je ale na řidičově stylu špatně pozná snad každý, kdo ví jak správně řídit sportovní automobil.
Mladík má totiž většinu času na volantu jen jednu ruku, zatímco druhou má odloženou na stehně. Tristní je, že jeho instruktor to celé sleduje, ale vůbec nic mu k tomu neřekne. K průšvihu jak hrom pak chybí jen kousek.
A v tomhle případě bohužel na ten průšvih došlo. Během posledního kola totiž instruktor doslova vyhecoval mladíka k tomu, aby na rovince vymáčkl z auta co nejvíce. Mladík se ale tolik soustředil na rychlost, že si nevšiml blížící se zatáčky. Když se vůz začal chovat nedotáčivě, mladík se snažil celou situaci zachraňovat jednou rukou, zatímco instruktor jen zíral.
Pak už je jen vidět otřes celého interiéru, jak vůz naráží na obrubníky, ničí se podvozek, pneumatiky i kola. Celá oprava údajně vyšla na 120,000 dolarů (2,8 milionu). To už je docela drahá lekce správného řízení, nemyslíte?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?