Už v autoškole se učí, že by řidič měl mít obě ruce na volantu. Pokud ale cestujete po liduprázdné dálnici nebo okresce, nikde nikdo, cesta je dlouhá a monotónní, dá se řízení jednou rukou pochopit. Stejně tak při hledání místa na parkovišti. Pokud se ale dostanete na okruh nebo hezké okresky, dejte na volant obě ruce, nebo dopadnete podobně.
Na tomhle videu, které dal na svůj profil YouTuber superspeedersRob (který už se objevil v článku o nákladech na provoz Ferrari) popisuje nehodu, která se stala řidiči bílého McLarenu 650S Spider pod vedením ne příliš schopného instruktora, který má na celé nehodě velký podíl viny.
Zatímco mladík si užívá jízdy ve vysněném sporťáku, za kterou zaplatil "jen" 99 dolarů (2,300 Kč), instruktor mu říká, jak má projíždět jednotlivé zatáčky. Co je ale na řidičově stylu špatně pozná snad každý, kdo ví jak správně řídit sportovní automobil.
Mladík má totiž většinu času na volantu jen jednu ruku, zatímco druhou má odloženou na stehně. Tristní je, že jeho instruktor to celé sleduje, ale vůbec nic mu k tomu neřekne. K průšvihu jak hrom pak chybí jen kousek.
A v tomhle případě bohužel na ten průšvih došlo. Během posledního kola totiž instruktor doslova vyhecoval mladíka k tomu, aby na rovince vymáčkl z auta co nejvíce. Mladík se ale tolik soustředil na rychlost, že si nevšiml blížící se zatáčky. Když se vůz začal chovat nedotáčivě, mladík se snažil celou situaci zachraňovat jednou rukou, zatímco instruktor jen zíral.
Pak už je jen vidět otřes celého interiéru, jak vůz naráží na obrubníky, ničí se podvozek, pneumatiky i kola. Celá oprava údajně vyšla na 120,000 dolarů (2,8 milionu). To už je docela drahá lekce správného řízení, nemyslíte?
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.