Už v autoškole se učí, že by řidič měl mít obě ruce na volantu. Pokud ale cestujete po liduprázdné dálnici nebo okresce, nikde nikdo, cesta je dlouhá a monotónní, dá se řízení jednou rukou pochopit. Stejně tak při hledání místa na parkovišti. Pokud se ale dostanete na okruh nebo hezké okresky, dejte na volant obě ruce, nebo dopadnete podobně.
Na tomhle videu, které dal na svůj profil YouTuber superspeedersRob (který už se objevil v článku o nákladech na provoz Ferrari) popisuje nehodu, která se stala řidiči bílého McLarenu 650S Spider pod vedením ne příliš schopného instruktora, který má na celé nehodě velký podíl viny.
Zatímco mladík si užívá jízdy ve vysněném sporťáku, za kterou zaplatil "jen" 99 dolarů (2,300 Kč), instruktor mu říká, jak má projíždět jednotlivé zatáčky. Co je ale na řidičově stylu špatně pozná snad každý, kdo ví jak správně řídit sportovní automobil.
Mladík má totiž většinu času na volantu jen jednu ruku, zatímco druhou má odloženou na stehně. Tristní je, že jeho instruktor to celé sleduje, ale vůbec nic mu k tomu neřekne. K průšvihu jak hrom pak chybí jen kousek.
A v tomhle případě bohužel na ten průšvih došlo. Během posledního kola totiž instruktor doslova vyhecoval mladíka k tomu, aby na rovince vymáčkl z auta co nejvíce. Mladík se ale tolik soustředil na rychlost, že si nevšiml blížící se zatáčky. Když se vůz začal chovat nedotáčivě, mladík se snažil celou situaci zachraňovat jednou rukou, zatímco instruktor jen zíral.
Pak už je jen vidět otřes celého interiéru, jak vůz naráží na obrubníky, ničí se podvozek, pneumatiky i kola. Celá oprava údajně vyšla na 120,000 dolarů (2,8 milionu). To už je docela drahá lekce správného řízení, nemyslíte?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?