Pražská policie si připravila na oslavu Dětského dne zajímavý program v areálu Pohotovostní motorizované jednotky (PMJ). Zde také proběhla ukázka zatýkání zločince, při které mohli návštěvníci vidět i demolici nového Kodiaqu.
Ukázka, během které se figurant pustil do Kodiaqu, měla ukázat postup policistů během zvládání agresora pod vlivem alkoholu nebo drog.
Ukázka začíná tím, jak figurant ozbrojený dřevěnou tyčí přichází k nově vypadajícímu vozu Škoda Kodiaq. Po chvíli přichází první oťukávání, rány do kapoty, čelního skla a uražené zrcátko. Zanedlouho přijíždí policejní hlídka, která agresora rychle zpacifikuje za pomoci slzného spreje a taseru.
Pokud vás zajímá, proč policie ničí během ukázky zcela nový vůz, můžeme vás uklidnit - tenhle kousek by se stejně na silnici nikdy nedostal. S největší pravděpodobností se totiž jednalo o testovací vůz, který automobilka používala během vývoje a testování Kodiaqu před zahájením oficiální výroby. Tyto testovací modely není možné přihlásit, proto často končí podobným způsobem.
Vůz, který na akci darovala přímo automobilka, byl později podle informací z Týdeníku Policie zcela zničen během ukázky hasičské vyprošťovací techniky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.