Japonská automobilka Toyota se rozhodla masivně investovat do vývoje létajících automobilů. Vzlétnout by měli již brzy, hlavní snahou je ale prezentace fungujících modelů na Olympijských hrách v roce 2020
Zájem o létající automobily zažívá nový boom. Po letech, kdy lidé mohli o něčem takovém jen snít, jsme se dostali do doby, kdy už máme k dispozici potřebné technologie. Poté, co vývoj létajících automobilů oznámila společnost Uber se přihlásila o slovo i tradiční japonská automobilka Toyota.
Ta v nedávných dnech investovala sumu necelých 8,5 milionu korun do společnosti Cartivator, která pracuje na prototypu jménem "Skydrive". Na konci vývoje by měl být 2,9 metru dlouhý elektromobil, který dokáže létat cca 10 metrů nad zemí maximální rychlostí až 100 km/h.
Společnost Cartivator je tvořena asi 30 dobrovolníky a světově uznávaným expertem na drony jménem Masufumi Miwa z Tokushima Uniersity. Kromě finanční podpory jim Toyota nabídla i konzultace se svými technickými experty. O potenciálu projektu "Skydrive" hovoří i podpora od herní vývojářské společnosti GungHo Online Entertrainment a crowdfundingový projekt, na kterém společnost vybrala přes půl milionu korun.
Podle plánů automobilky by se měl první dron "Skydrive" vznést do vzduchu již v příštím roce a během olympijských her v roce 2020 by se měl účastnit slavnostního ceremoniálu se zapálením pochodně. Zda je to technicky možné nevíme, už teď je ale jasné, že automobilka se bude muset vypořádat i s legislativou. Testování a certifikace létajících dopravních prostředků totiž může trvat i dlouhé roky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?