Japonská automobilka Toyota se rozhodla masivně investovat do vývoje létajících automobilů. Vzlétnout by měli již brzy, hlavní snahou je ale prezentace fungujících modelů na Olympijských hrách v roce 2020
Zájem o létající automobily zažívá nový boom. Po letech, kdy lidé mohli o něčem takovém jen snít, jsme se dostali do doby, kdy už máme k dispozici potřebné technologie. Poté, co vývoj létajících automobilů oznámila společnost Uber se přihlásila o slovo i tradiční japonská automobilka Toyota.
Ta v nedávných dnech investovala sumu necelých 8,5 milionu korun do společnosti Cartivator, která pracuje na prototypu jménem "Skydrive". Na konci vývoje by měl být 2,9 metru dlouhý elektromobil, který dokáže létat cca 10 metrů nad zemí maximální rychlostí až 100 km/h.
Společnost Cartivator je tvořena asi 30 dobrovolníky a světově uznávaným expertem na drony jménem Masufumi Miwa z Tokushima Uniersity. Kromě finanční podpory jim Toyota nabídla i konzultace se svými technickými experty. O potenciálu projektu "Skydrive" hovoří i podpora od herní vývojářské společnosti GungHo Online Entertrainment a crowdfundingový projekt, na kterém společnost vybrala přes půl milionu korun.
Podle plánů automobilky by se měl první dron "Skydrive" vznést do vzduchu již v příštím roce a během olympijských her v roce 2020 by se měl účastnit slavnostního ceremoniálu se zapálením pochodně. Zda je to technicky možné nevíme, už teď je ale jasné, že automobilka se bude muset vypořádat i s legislativou. Testování a certifikace létajících dopravních prostředků totiž může trvat i dlouhé roky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.