Policie v Kalifornii dostala darem nový Ford Mustang v úpravě Saleen 302. Ačkoliv má vůz ohromný výkon, nebude sloužit na dálnicích ani jako hlídkový vůz. Jeho účelem je totiž něco docela jiného.
S nápadem na vytvoření tohoto vozu přišel již v roce 2016 Steve Saleen, majitel společnosti, která se zaměřuje na stavbu a úpravu sportovních vozidel. Díky pomoci několika dalších podniků se nakonec celá stavba tohoto policejního speciálu opravdu realizovala a policejní oddělení z Riverside County si svůj vůz převzalo před několika dny.
Základem pro stavbu speciálu byl obyčejný Ford Mustang s motorem 5.0 V8, který věnoval lokální dealer automobilky Ford. Další na řadu přišla společnost Saleen, která věnovala čas úpravě motoru, interiéru i exteriéru.
Na konci jejich úsilí stál vůz v policejních barvách, se skrytými majáky a s výkonem ohromných 730 koní. Jak prohlásil sám Steve Saleen, jedná se o jedno z nejsilnějších a nejrychlejších vozidel, jaké kdy u policejního sboru sloužilo.
Naštěstí pro zločince nejde o běžné hlídkové nebo dálniční vozidlo. Tento automobil totiž bude primárně sloužit jako upomínka policistů padlých při službě. Nejčastěji tak bude k vidění během policejních přehlídek nebo prevenčních a propagačních akcí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.