Jak rozumně zaparkovat 60 vozidel ve městě, kde je drahé úplně všechno, včetně pozemků? Dealerství luxusních a sportovních vozů Autobahn Motors na to šlo mazaně, vozy zkrátka postavilo do dvou řad a hezky nad sebe.
Většina normálních dealerství se snaží zlepšit svůj dojem na zákazníka příjemným personálem, hezkým prostředím, dobrou kávou, atd.. V Singapuru ale přišli s dalším způsobem, jak se před zákazníky "vytáhnout". Postavili si zde totiž prosklený parkovací dům, kde své vozy vystavují.
Šlo o elegantní řešení, jak zaparkovat 60 automobilů ve městě, kde je drahý snad i vzduch a zároveň se proslavit nejen ve městě, ale i ve světě. Tak vznikla budova o 15 patrech, ve kterých je ve 4 sloupcích zaparkováno 40 vozidel.
Celý systém funguje rychle a jednoduše. Vůz pouze zaparkujete do výtahu na speciální plošinu a na tabletu si vyberete, kde má být vůz zaparkovaný. Celý proces parkování pak trvá maximálně 2 minuty, což zní až neuvěřitelně.
Ačkoliv nejde o první použití automatického parkovacího systému, tenhle konkrétní příklad působí opravdu honosně a reprezentativně. Člověka jen mrzí, že něco podobného nestojí i v Praze, kde se parkování stává noční můrou mnoha řidičů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.