Když se na startovní čáru postaví Nissan GT-R a Lamborghini Huracan, dá se očekávat poměrně vyrovnaný závod. V tomhle případě se ale věci odehrály trochu jinak.
Kdyby obě vozidla byla v sériovém stavu, Atmosferický motor V10 s objemem 5,2 litru o výkonu 610 koní v Lamborghini Huracán by určitě strčil Nissan GT-R do kapsy. Majitel Nissanu se ale na tenhle závod připravil.
Právě ve všemožných úpravách Nissanu GT-R se ukrývá jeho genialita.V originálním stavu podává jeho dvakrát přeplňovaný šestiválec výkon 404 kW (cca 550 koní). Tenhle kousek ale dostal větší turbodmychadla, zesílené vnitřnosti motoru, upravenou řídící jednotku a místo benzínu spaloval E85.
Není proto divu, že jeho konečný výkon se posunul na závratných 863 koní. Proti tomu už nebohé Lamborghini nemělo šanci a jeho řidič pouze potupně sledoval, jak se mu Nissan velmi rychle vzdaluje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.