Policie ČR stále častěji koketuje se značkou BMW. Nejdříve nákup několika silných motocyklů, poté zapůjčení BMW i3 pro hlídky státní i městské policie a nyní i hybridní sportovní BMW i8 pro potřeby dálniční policie, která je hodlá nasadit na nejslavnějším českém tankodromu jménem dálnice D1.
Dokonce už i policie ČR sahá po luxusních sportovních vozech a elektromobilitě. Její vozový park sice nikdy nebude vypadat jako v zemích napuštěných ropou, přesto je i8 v policejních barvách velkým pokrokem.
Ještě než se začnete rozčilovat, že policie vyhazuje peníze z vašich daní za blbosti, můžeme vás uklidnit. Policie vůz nekoupila, pouze ho dostala zapůjčený k testování od BMW Invelt. Zápůjčka je, podobně jako u vozů BMW i3, limitovaná časově i počtem najetých kilometrů. Konkrétně jde o půl roku nebo najetí 20 000 kilometrů.
Pro službu u Policie dostaly vozy BMW i8 specifický polep a zvuková i světelná výstražná zařízení. Spolu s nimi do vozu přibyla i tabulka s nápisem STOP. Mnoho řidičů ale může těšit, že BMW nebylo vybaveno žádným radarem, takže rychlost vám rozhodně nezměří.
Vozidlo v hodnotě 4 000 000 Kč si převzal ředitel jihomoravské policie, u které bude nová i8 sloužit. Přesněji řečeno, i8 bude na jednom z jihomoravských dálničních oddělení, tudíž ji nejčastěji potkáte na dálnici D1.
Stejně jako modely i3, i BMW i8 má u policie sloužit pro ověření možnosti nasazení hybridních a elektrických vozidel u záchranných složek. Osobně jsme ale zvědaví na to, kolik toho i8 vydrží při provozu na tankodromu D1.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.