Policie ČR stále častěji koketuje se značkou BMW. Nejdříve nákup několika silných motocyklů, poté zapůjčení BMW i3 pro hlídky státní i městské policie a nyní i hybridní sportovní BMW i8 pro potřeby dálniční policie, která je hodlá nasadit na nejslavnějším českém tankodromu jménem dálnice D1.
Dokonce už i policie ČR sahá po luxusních sportovních vozech a elektromobilitě. Její vozový park sice nikdy nebude vypadat jako v zemích napuštěných ropou, přesto je i8 v policejních barvách velkým pokrokem.
Ještě než se začnete rozčilovat, že policie vyhazuje peníze z vašich daní za blbosti, můžeme vás uklidnit. Policie vůz nekoupila, pouze ho dostala zapůjčený k testování od BMW Invelt. Zápůjčka je, podobně jako u vozů BMW i3, limitovaná časově i počtem najetých kilometrů. Konkrétně jde o půl roku nebo najetí 20 000 kilometrů.
Pro službu u Policie dostaly vozy BMW i8 specifický polep a zvuková i světelná výstražná zařízení. Spolu s nimi do vozu přibyla i tabulka s nápisem STOP. Mnoho řidičů ale může těšit, že BMW nebylo vybaveno žádným radarem, takže rychlost vám rozhodně nezměří.
Vozidlo v hodnotě 4 000 000 Kč si převzal ředitel jihomoravské policie, u které bude nová i8 sloužit. Přesněji řečeno, i8 bude na jednom z jihomoravských dálničních oddělení, tudíž ji nejčastěji potkáte na dálnici D1.
Stejně jako modely i3, i BMW i8 má u policie sloužit pro ověření možnosti nasazení hybridních a elektrických vozidel u záchranných složek. Osobně jsme ale zvědaví na to, kolik toho i8 vydrží při provozu na tankodromu D1.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?