Policie ČR stále častěji koketuje se značkou BMW. Nejdříve nákup několika silných motocyklů, poté zapůjčení BMW i3 pro hlídky státní i městské policie a nyní i hybridní sportovní BMW i8 pro potřeby dálniční policie, která je hodlá nasadit na nejslavnějším českém tankodromu jménem dálnice D1.
Dokonce už i policie ČR sahá po luxusních sportovních vozech a elektromobilitě. Její vozový park sice nikdy nebude vypadat jako v zemích napuštěných ropou, přesto je i8 v policejních barvách velkým pokrokem.
Ještě než se začnete rozčilovat, že policie vyhazuje peníze z vašich daní za blbosti, můžeme vás uklidnit. Policie vůz nekoupila, pouze ho dostala zapůjčený k testování od BMW Invelt. Zápůjčka je, podobně jako u vozů BMW i3, limitovaná časově i počtem najetých kilometrů. Konkrétně jde o půl roku nebo najetí 20 000 kilometrů.
Pro službu u Policie dostaly vozy BMW i8 specifický polep a zvuková i světelná výstražná zařízení. Spolu s nimi do vozu přibyla i tabulka s nápisem STOP. Mnoho řidičů ale může těšit, že BMW nebylo vybaveno žádným radarem, takže rychlost vám rozhodně nezměří.
Vozidlo v hodnotě 4 000 000 Kč si převzal ředitel jihomoravské policie, u které bude nová i8 sloužit. Přesněji řečeno, i8 bude na jednom z jihomoravských dálničních oddělení, tudíž ji nejčastěji potkáte na dálnici D1.
Stejně jako modely i3, i BMW i8 má u policie sloužit pro ověření možnosti nasazení hybridních a elektrických vozidel u záchranných složek. Osobně jsme ale zvědaví na to, kolik toho i8 vydrží při provozu na tankodromu D1.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.