Prodejci se snaží zákazníky nahnat na různé výhody či bonusy. Nissan na to ale šel od lesa. Co by si mohl přát člověk, který si koupí Nissan X-Trail stavěný na cesty za dobrodružstvím? No jasně, drona!
Nissan X-Trail, který se v USA a Kanadě prodává pod názvem Rogue, patří k jedněm z nejoblíbenějších crossoverů na trhu. Nyní ale přichází na vybrané trhy ve speciálním stupni výbavy X-Scape. Ta kromě drobností nabídne zákazníkům i dron včetně příslušenství.
Dron s označením Nissanu je ve skutečnosti Parrot Bebop 2. Jeho váha se pohybuje okolo půl kilogramu a v balení spolu s ním naleznete i stylový batoh na jeho uložení, dálkové ovládání Parrot Skycontroller 2 a náhlavní soupravu Parrot Cockpitglasses. Ta nabízí takzvané FPV (First Person View), takže video z 14 megapixelové kamery se přenáší přímo k uživateli. Dron vydrží na jedno nabití cca 25 minut ve vzduchu.
Nevíme, zda se tato verze dostane i do ČR, nicméně pokud budeme čerpat ze zahraničních zdrojů, verze X-Scape by měla být za příplatek cca 15.000 Kč a měla by zahrnovat NissanConnect infotainment s navigací, panoramatické střešní okno, střešní ližiny a prémiové koberečky.
O pohon by se měl klasicky starat čtyřválcový dvoulitr o výkonu 142 koní spojený s CVT převodovkou. Celkem by mělo být ve verzi X-Scape dostupných 1.200 vozů pro kontinentální Evropu a 200 pro Velkou Británii. V USA mají prozatím smůlu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.