Nová generace Opelu Insignia Sports Tourer nehodlá sloužit pouze obyčejným lidem pro běžném použití. Zuby si brousí i na náročnější povolání ve službách záchranných složek.
Tato hasičská Insignia sjela z výrobní linky určené pro speciální vozidla Opel v Rüsselsheimu. Kromě příslušného „outfitu“ je vybavena i LED světelnými a akustickými majáky, vysílačkou a příslušným hasičským vybavením.
Auto je poháněné benzínovým dvoulitrem o výkonu 260 k a pohonem všech kol. O přesné řazení se stará osmistupňová automatická převodovka, se kterou je vůz schopen zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 vteřiny, přičemž maximální rychlost je 245 km/h.
Zatímco hasičská Insignia pojme maximálně 4 hasiče s vybavením, stejně upravený transportér Vivaro disponuje místem až pro 9 osob včetně vybavení, které je uloženo v zavazadlovém prostoru, oddělené síťkou, instalovanou za třetí řadou sedadel.
I toto vozidlo je vybaveno LED majáky, sirénou a megafonem. Obě vozidla budou vystavena na největším evropském veletrhu záchranářské techniky RETTmobil, odehrávajícím se 10. až 12. května v německém městě Fulda.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?