Nová generace Opelu Insignia Sports Tourer nehodlá sloužit pouze obyčejným lidem pro běžném použití. Zuby si brousí i na náročnější povolání ve službách záchranných složek.
Tato hasičská Insignia sjela z výrobní linky určené pro speciální vozidla Opel v Rüsselsheimu. Kromě příslušného „outfitu“ je vybavena i LED světelnými a akustickými majáky, vysílačkou a příslušným hasičským vybavením.
Auto je poháněné benzínovým dvoulitrem o výkonu 260 k a pohonem všech kol. O přesné řazení se stará osmistupňová automatická převodovka, se kterou je vůz schopen zrychlit z 0-100 km/h za 7,5 vteřiny, přičemž maximální rychlost je 245 km/h.
Zatímco hasičská Insignia pojme maximálně 4 hasiče s vybavením, stejně upravený transportér Vivaro disponuje místem až pro 9 osob včetně vybavení, které je uloženo v zavazadlovém prostoru, oddělené síťkou, instalovanou za třetí řadou sedadel.
I toto vozidlo je vybaveno LED majáky, sirénou a megafonem. Obě vozidla budou vystavena na největším evropském veletrhu záchranářské techniky RETTmobil, odehrávajícím se 10. až 12. května v německém městě Fulda.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?