DKV Euro Service nabízí od dubna jako první zahraniční poskytovatel tankovacích a servisních karet možnost následné úhrady mýtných poplatků za využívání chorvatských dálnic provozovaných společnostmi Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC) a Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. (ARZ) pro vozidla nad 3,5 tuny.
„Chorvatsko je pro logistiku důležitou tranzitní zemí. Dopravní společnosti s mezinárodní působností projíždějí tímto balkánským státem, když jedou například z Turecka, Srbska, Řecka, Bulharska, Rumunska nebo Maďarska do Itálie a Španělska či do střední a severní Evropy,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky společnosti DKV Euro Service.
Mýtné se v Chorvatsku řídí počtem ujetých kilometrů a vztahuje se na všechna vozidla pohybující se po tuzemských dálnicích. Majitelům aut nad 3,5 tuny a autobusů DKV nabízí možnost plateb v režimu následné úhrady (PostPay) prostřednictvím palubní jednotky ENC. Zákazníci DKV zároveň obdrží od provozovatele až 35% slevu.
Palubní jednotku lze získat po rychlé a snadné registraci na příslušných prodejních místech provozovatele HAC prostřednictvím karty DKV a okamžitě ji nainstalovat do vozidla. Výhodou pro řidiče je možnost využívat speciální jízdní pruhy pro uživatele ENC, čímž ušetří čas. Firmy ocení kromě slev i prodlouženou lhůtu splatnosti a výhody jednoho vyúčtování mýtných poplatků z téměř 30 zemí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.