DKV Euro Service nabízí od dubna jako první zahraniční poskytovatel tankovacích a servisních karet možnost následné úhrady mýtných poplatků za využívání chorvatských dálnic provozovaných společnostmi Hrvatske autoceste d.o.o. (HAC) a Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. (ARZ) pro vozidla nad 3,5 tuny.
„Chorvatsko je pro logistiku důležitou tranzitní zemí. Dopravní společnosti s mezinárodní působností projíždějí tímto balkánským státem, když jedou například z Turecka, Srbska, Řecka, Bulharska, Rumunska nebo Maďarska do Itálie a Španělska či do střední a severní Evropy,“ říká Ondřej Pavlík, výkonný ředitel české a slovenské pobočky společnosti DKV Euro Service.
Mýtné se v Chorvatsku řídí počtem ujetých kilometrů a vztahuje se na všechna vozidla pohybující se po tuzemských dálnicích. Majitelům aut nad 3,5 tuny a autobusů DKV nabízí možnost plateb v režimu následné úhrady (PostPay) prostřednictvím palubní jednotky ENC. Zákazníci DKV zároveň obdrží od provozovatele až 35% slevu.
Palubní jednotku lze získat po rychlé a snadné registraci na příslušných prodejních místech provozovatele HAC prostřednictvím karty DKV a okamžitě ji nainstalovat do vozidla. Výhodou pro řidiče je možnost využívat speciální jízdní pruhy pro uživatele ENC, čímž ušetří čas. Firmy ocení kromě slev i prodlouženou lhůtu splatnosti a výhody jednoho vyúčtování mýtných poplatků z téměř 30 zemí.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?