Již šestého ročníku závodu veteránů u Bodamského jezera se zúčastní na 180 posádek. Mezi nimi bude i Škoda 440 Spartak z roku 1957 a Škoda Felicia z roku 1961. Obě budou reprezentovat mladoboleslavskou továrnu.
Závod dlouhý 600 km vede po území Rakouska, Německa a Švýcarska. Startem i cílem ve městě Bregenz na břehu Bodamského jezera projede 180 posádek.
Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957 a putovala k zákazníkovi v Ústí nad Labem. V roce 1995 se však automobil vrátil do majetku Škoda auto, konkrétně do jejího muzea. Tam byl automobil rekonstruován do podoby, v jaké se vozy Spartak účastnily domácích i evropských soutěžích na sklonku 50. let. Vůz byl osazen motorem o objemu 1089 m3 o výkonu 29,4 kW (40 koní) a maximální rychlost dosahovala 110 km/h.
Škoda Felicia z roku 1961 se dostala do sbírek Škoda Muzea v roce 1995 od soukromého majitele. Vůz prošel kompletní rekonstrukcí a v roce 1998 se stal středem pozornosti na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Pod kapotou má čtyřválcový motor se dvěma karburátory o objemu 1089 cm3 a výkonu 36,8 kW (50 koní). Díky nízké váze dokáže vůz dosáhnout rychlosti až 130 km/h.
Soutěž se bude konat v termínu 4. - 6. května, a zúčastnit se mohou posádky s automobily vyrobenými do roku 1997. Na více než 600 kilometrech čeká na soutěžící řada stoupání k průsmykům, klesání do malebných údolí a bezpočet serpentin a zatáček. Soutěž odstartuje ve městě Bregenz ve čtvrtek 4. května ve 14 hodin.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?