Neutekl ani jeden den od chvíle, kdy jsme vám přinesli silniční úpravu nového Fordu F-250 XLT Super Duty, a máme tu další skvost v netradičním podání. Vidět takový interiér v Maybachu by nás možná ani nepřekvapilo, ale v užitkové dodávce?
Když máte to štěstí (a dostatek peněz) a poohlížíte se po luxusním vozidle, většinou vám v hledáčku zůstane nějaký Rolls-Royce nebo Bentley. Nicméně, i tyto opravdu drahé a luxusní automobily mají své nedostatky, a navíc jsou prostě omezeny svou velikostí automobilu typu sedan. Že má tato situace řešení nám na svém projektu ukazuje firma Carlex Design, která přichází s opravdu luxusní úpravou dodávky Mercedes-Benz Sprinter.
Mercedes-Benz Sprinter bývá pro svou praktičnost upravován celkem často. Jednou se „poladí“ motor, jindy zase dostane snížený podvozek a pěkná kola. Nicméně úprava od Carlexu je to nejlepší, co jsme zatím mohli vidět. Vždyť, uznejte sami. Úroveň luxusu v zadní části vozu je srovnatelná snad jen se soukromým letadlem, a rozhodně nepřipomíná vozidlo na kolech, natož užitkovou dodávku.
Vnitřní uspořádání za kabinou řidiče se skládá se čtyř míst sedících naproti sobě. Všechny čtyři místa jsou pak opatřeny sklopným dřevěným stolem a dvojicí velkých dotykových displejů tak, aby si cestující mohli zpříjemnit čas strávený na „palubě“ přehráváním multimédií.
Sprinter od Carlexu dále zahrnuje žaluzie v oknech, plnohodnotný stereofonní hifi systém a dvě televizní obrazovky Sony. Sedadla samotná jsou zdobená kombinací černé kůže a uhlíkových vláken. A aby toho nebylo málo, celá kabina je plná všudypřítomného zlata, které jistě nebude „kočičí“.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?