Zisky Fordu za první čtvrtletí klesly o 35%. Za první tři měsíce letošního roku je sice Ford 1,6 miliardy v zisku, oproti stejnému období předchozího roku (zisk 2,4 miliardy) je to ale výrazně méně.
Automobilka Ford Motor měla problémy už na konci minulého roku, kdy se ve čtvrtém čtvrtletí poprvé po sedmi letech propadla do ztráty, a stálo za ní hlavně účetní přecenění aktiv a závazků související s penzijních programem ve výši tří miliard USD.
Americká automobilka tvrdí, že ztráty byly předpokládané a jsou spojeny s vyššími náklady na poskytnuté záruky a kvalitnějšími materiály. Stejně tak Ford již dopředu informoval investory o plánovaném poklesů akcií o 30 až 35 centů. Nakonec se ale akcie propadli o 39 centů, což je i nad očekávání analytiků z Wall Streetu.
Jedním z největších nákladů modrého oválu v prvním čtvrtletí letošního roku bylo 467 milionů USD na záruční náklady a 300 milionů USD spojených se svoláváním nových aut zpět k výrobci kvůli vážným výrobním závadám.
Prezident a generální ředitel Mark Fields k tomuto řekl: „V tomto čtvrtletí Ford investoval do budoucnosti. Představili jsme nové zajímavé vozy jako zcela nový Expedition. Investujeme do výroby, posilujeme naší hlavní činnost a zároveň investujeme do rozvíjejících se příležitostí, které zajisté přinesou růst zisku.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?