Zisky Fordu za první čtvrtletí klesly o 35%. Za první tři měsíce letošního roku je sice Ford 1,6 miliardy v zisku, oproti stejnému období předchozího roku (zisk 2,4 miliardy) je to ale výrazně méně.
Automobilka Ford Motor měla problémy už na konci minulého roku, kdy se ve čtvrtém čtvrtletí poprvé po sedmi letech propadla do ztráty, a stálo za ní hlavně účetní přecenění aktiv a závazků související s penzijních programem ve výši tří miliard USD.
Americká automobilka tvrdí, že ztráty byly předpokládané a jsou spojeny s vyššími náklady na poskytnuté záruky a kvalitnějšími materiály. Stejně tak Ford již dopředu informoval investory o plánovaném poklesů akcií o 30 až 35 centů. Nakonec se ale akcie propadli o 39 centů, což je i nad očekávání analytiků z Wall Streetu.
Jedním z největších nákladů modrého oválu v prvním čtvrtletí letošního roku bylo 467 milionů USD na záruční náklady a 300 milionů USD spojených se svoláváním nových aut zpět k výrobci kvůli vážným výrobním závadám.
Prezident a generální ředitel Mark Fields k tomuto řekl: „V tomto čtvrtletí Ford investoval do budoucnosti. Představili jsme nové zajímavé vozy jako zcela nový Expedition. Investujeme do výroby, posilujeme naší hlavní činnost a zároveň investujeme do rozvíjejících se příležitostí, které zajisté přinesou růst zisku.“
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?