České ženy jsou většinou aktivními řidičkami, které používají auto alespoň jednou týdně. Podle nedávného průzkumu hned 40 % žen řídí každý den a dalších 21 % právě jednou týdně.
·Každá třetí žena sama sebe pokládá za průměrnou řidičku (33 %), tři ženy z deseti se charakterizují jako „opatrné“ (30 %)
·Pro téměř polovinu (46 %) z 1 017 dotazovaných žen je největší ženskou slabostí při řízení zmatkování a nepředvídatelné chování v krizové situaci
·Největší slabostí mužů je podle žen jejich ego a z toho vyplývající častější dopravní nehody (44 %)
·Muži podle žen lépe zvládají především drobné opravy a výměnu pneumatik (58 %)
Dalších 14 % žen využívá auto méně často a čtvrtina neřídí podle svých slov skoro vůbec. Tomuto rozdělení odpovídá také hodnocení vlastních řidičských dovedností. Za výbornou nebo rychlou řidičku se považuje necelých 13 % českých žen a dalších 31 % zdůrazňuje především to, že řídí opatrně. Třetina žen se potom považuje za průměrné řidičky a přibližně šestina za věčné začátečnice. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu společnosti Kia Motors Czech, která zkoumala chování 1 017 českých žen na silnicích, jejich vztah k řízení vozidla, spotřebitelské chování a preference při výběru nového auta.
„K zadání průzkumu nás motivovala snaha o skutečně detailní poznání požadavků, chování a zvyků českých žen v oblasti automobilismu. Výsledky průzkumu jsou pro nás velmi cenné. Nepřímo například ukazují, že ženy zajímá především bezpečnost, která se v jejich odpovědích objevuje na předních příčkách. To koreluje také s tím, že ženy preferují vozy SUV, a také s oblibou modelů KIA Sportage, Soul a Niro mezi našimi zákaznicemi,“ říká k výsledkům průzkumu Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors CZ.
Ačkoliv více než tři čtvrtiny žen (77 %) soudí, že řidičské kvality nezávisí na pohlaví, ale na osobnostních vlastnostech řidiče, většina z nich si myslí, že ženy řídí bezpečněji než muži. Mužům naopak přiznávají lepší schopnost řešit drobné opravy a výměny pneumatik (58 %). Pětina žen si myslí, že muži jsou lepší při parkování, zatímco podle necelých 12 % jsou muži lepší především při řešení krizových situací.
Právě řešení krizových situací je zároveň podle téměř poloviny žen (46 %) největší ženskou slabostí. Šestina si potom myslí, že se ženy nechají muži na silnicích zbytečně uzurpovat a další šestina je přesvědčena, že ženy žádné specifické slabiny nemají. Přibližně desetina řidiček má pocit, že ženy častěji brzdí provoz a jedenáctina žen má pocit, že řidičky neumějí správně vyhodnocovat situaci na silnicích v silném provozu.
Naopak na opačném pohlaví jim vadí nejvíce mužské ego, chuť závodit a z toho vyplývající dopravní nehody při vysokých rychlostech. Tento názor sdílí 44 % všech respondentek. Téměř třetina žen (29 %) si potom myslí, že muži přeceňují své řidičské schopnosti a čtvrtina (23 %) považuje za největší mužskou slabinu neschopnost přiznat svoji chybu v případě, že se jí dopustí.
Nejhorší mužský předsudek? Ženy autům nerozumí
V průzkumu se také většina žen vymezila proti obecně zažitým stereotypům, které existují v povědomí mužů. Celé polovině žen nejvíce vadí šovinistické mužské poznámky zpochybňující řidičské umění žen a také pochybnosti mužů o tom, „zda vůbec žena patří za volant“. Téměř třetina žen nesouhlasí s tím, že ženy obecně neumějí zaparkovat auto, nebo s tím, že si za volantem upravují Make-up. Mezi další zakořeněné mýty, které řidičky rozporují, patří mínění mnoha mužů, že ženy za volantem způsobují většinu dopravních nehod a chovají se za volantem často hystericky a zmatečně.
„Zajímavé je, že ženy se na jednu stranu vymezují vůči tradičním stereotypům a klišé, jako je horší schopnost zaparkovat nebo přílišná opatrnost, na druhou stranu odpovědi části z nich s těmito stereotypy do značné míry korelují. Můžeme se proto domnívat, že i když mají na některé své přednosti a nedostatky podobný názor jako muži, vadí jim spíš mírně přezíravý mužský pohled na ženy za volantem jako takové,“ dodává Kateřina Jouglíčková,
Většina žen začala řídit hned po získání řidičského průkazu
První samostatné řidičské zkušenosti nabyla většina žen (57 %) hned po získání řidičského průkazu. Téměř čtvrtina z nich začala auto pravidelně používat až s potřebou dopravovat rodinu a děti (24 %). Necelých 13 % začalo pravidelně řídit kvůli každodennímu dojíždění do zaměstnání.
Zajímavá je statistika řidiček z hlediska důvodů k řízení auta. Nejčastějším důvodem pro používání vozu jsou nákupy (45 %), následuje každodenní nutná přeprava z místa na místo (32 %). Do práce se autem každodenně dopravují tři ženy z deseti (30 %). Přibližně stejný počet z nich (29 %) řídí automobil pro zábavu.
Překvapivé jsou výsledky ohledně používání převodovky vozidla. Více než polovina žen (52 %) preferuje manuální převodovku a jen 27 % automatickou. Zhruba pětina žen (21 %) nemá v tomto ohledu jednoznačnou preferenci.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?