Letní prázdniny, doba dovolených a vysokých teplot se kvapem blíží a váš automobil by neměla minout pravidelná údržba. Ať už si na ni troufnete sami nebo svěříte svůj vůz do rukou odborníků, měli byste znát, jakým nástrahám je vaše auto v letních měsících vystaveno.
Vysoké teploty jako největší nepřítelV létě působí na automobil celá řada vlivů, které není radno podceňovat. Tím nejzásadnějším je vysoká venkovní teplota. Proto byste měli mít chladící soustavu v perfektní kondici. „V první řadě je zapotřebí zkontrolovat hladinu chladící kapaliny. My doporučujeme měnit kapalinu každé 2 - 3 roky nebo vždy s výměnou rozvodů a to hlavně proto, aby byla zachována schopnost kapaliny zabraňovat korozi systému,“ radí Marek Bochníček a doplňuje: „zaměřte se také na funkčnost čidla teploty chladící kapaliny, které by mělo vždy sepnout přídavný větrák motoru. To je klíčové hlavně v kolonách a pro městský provoz. Další podstatnou součástkou pro správnou funkci chladící soustavy je termostat, který by měl být rovněž po zimě zkontrolován.“
S vysokými teplotami jsou často spojeny i problémy s akumulátory. „Snažte se svůj vůz co nejčastěji nechávat ve stínu. To platí zejména na zahraničních dovolených, kde často vídáme auto zaparkovaná v největší výhni. U delších tras můžete také auto šetřit tak, že motor necháte řádně vychladit. Ačkoliv výrobci uvádí, že turbodmychadla jsou dnes již kvalitně chlazena, rozhodně tím nic nezkazíte,“ říká Marek Bochníček, jehož společnost je nově partnerem velké sítě autoservisů.
Kontrola klimatizace před létem je nezbytnáPrvní spuštění klimatizace po zimě, kdy nebyla půl roku zapnutá, může být velmi nepříjemným překvapením. Kromě zápachu mohou při nedostatečné péči nastat i zdravotní komplikace. „Doporučujeme čištění klimatizace před dovolenou, předejdete rýmám a dalším nemocem. Pokud trpíte na alergie, vyměňte i stávající kabinový filtr za filtr určený pro citlivé řidiče a rodiny s dětmi, který zachytává více jak 90 % alergenů,“ radí Bochníček. Zkontrolujte si také množství chladivé kapaliny v klimatizaci. Pokud jí máte nedostatek, výrazně se snižuje její výkonnost.
Připojištěním v zahraničí nic nezkazítePokud se opravdu chystáte do zahraničí vozem, vždy důkladně automobil zkontrolujte. Popřemýšlejte i o možnostech vašeho pojištění, případně si sjednejte dodatečné asistenční připojištění. „Rozhodně tímto krokem neprohloupíte. Pokud se vám s vozidlem něco stane, jde o výrazně levnější řešení. Často totiž u poruch v zahraničí zjistíte, že je levnější vůz nechat odtáhnout zpět do České republiky, než platit opravu v zahraničí. Některé pojišťovny dokonce nabízejí náhradní vozidlo za velmi zajímavých podmínek,“ radí Bochníček a doplňuje: „pro všechny příklady mějte s sebou základní servisní nářadí. Litr motorového oleje navíc nebo sprej na lepení pneumatik se může také hodit. Nikdy nevíte, na koho narazíte. Třeba budete mít štěstí a s těmito základními věcmi si poradíte sami, nebo vám zadarmo pomůže někdo z místních,“ uzavírá s úsměvem Marek Bochníček.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?