Policie zabavila tři luxusní sportovní vozidla, která se proháněla po dálnici M1. Důvodem jejich zabavení nebyla vysoká rychlost nebo bezohlednost. Policie jako důvod uvedla "driving in an anti-social manner", což by se dalo volně přeložit jako jízda v rozporu se společenskými zvyky či dobrými mravy.
Celý incident se stal na britské páteřní dálnici M1, která spojuje Londýn a Leeds a svým významem se dá přirovnat k české dálnici D1. Britové se však obejdou bez výmolů, nekonečných rekonstrukcí, nesmyslných omezení, atd..
Ale zpět k tématu. Na tuto dálnici si totiž vyrazila trojice mladíků v zapůjčených vozech McLaren 570S, Lamborghini Aventador a Ferrari. Jak už asi hádáte, samozřejmě je nenapadlo nic lepšího, než porovnávat zrychlení těchto vozů. Každý tedy svým vozem zabral kus dálnice, zpomalili dopravu aby se prostor před nimi vyčistil a pak na to šlápli.
Možná, že kdyby to udělali jen jednou, lidé by pro ně měli pochopení. Trojice si však celý závod několikrát zopakovala. To mnozí řidiči ve vozech za nimi nevydrželi a zavolali policii. Ta si trojici nepřehlédnutelných sportovních vozů našla, zastavila a řidičům je zabavila.
Policie k celém případu vydala stanovisko na svém facebookovém profilu. V něm stojí, že pokud bude řidič spatřen při jízdě odporující společenským zvykům/dobrým mravům, má policie právo mu vůz zabavit a odtáhnout.
Na věci je ale zajímavá i skutečnost, že vozy nepatřily mladíkům, ale společnosti zabývající se pronájmem podobných vozů. O osudu mladíků ani automobilů nejsou žádné další zprávy. Policie už se však vyjádřila, že automobily by "neměly být slisovány a použity na výrobu plechovek". Zkrátka britský humor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?