Policie zabavila tři luxusní sportovní vozidla, která se proháněla po dálnici M1. Důvodem jejich zabavení nebyla vysoká rychlost nebo bezohlednost. Policie jako důvod uvedla "driving in an anti-social manner", což by se dalo volně přeložit jako jízda v rozporu se společenskými zvyky či dobrými mravy.
Celý incident se stal na britské páteřní dálnici M1, která spojuje Londýn a Leeds a svým významem se dá přirovnat k české dálnici D1. Britové se však obejdou bez výmolů, nekonečných rekonstrukcí, nesmyslných omezení, atd..
Ale zpět k tématu. Na tuto dálnici si totiž vyrazila trojice mladíků v zapůjčených vozech McLaren 570S, Lamborghini Aventador a Ferrari. Jak už asi hádáte, samozřejmě je nenapadlo nic lepšího, než porovnávat zrychlení těchto vozů. Každý tedy svým vozem zabral kus dálnice, zpomalili dopravu aby se prostor před nimi vyčistil a pak na to šlápli.
Možná, že kdyby to udělali jen jednou, lidé by pro ně měli pochopení. Trojice si však celý závod několikrát zopakovala. To mnozí řidiči ve vozech za nimi nevydrželi a zavolali policii. Ta si trojici nepřehlédnutelných sportovních vozů našla, zastavila a řidičům je zabavila.
Policie k celém případu vydala stanovisko na svém facebookovém profilu. V něm stojí, že pokud bude řidič spatřen při jízdě odporující společenským zvykům/dobrým mravům, má policie právo mu vůz zabavit a odtáhnout.
Na věci je ale zajímavá i skutečnost, že vozy nepatřily mladíkům, ale společnosti zabývající se pronájmem podobných vozů. O osudu mladíků ani automobilů nejsou žádné další zprávy. Policie už se však vyjádřila, že automobily by "neměly být slisovány a použity na výrobu plechovek". Zkrátka britský humor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?