Majitelka vozu Tesla Model X požaduje po automobilce 24 milionů. Víte proč?

Dveře Modelu X se měly po nehodě zablokovat a uvěznit tak majitelku uvnitř hořícího vozu.
Dveře Modelu X se měly po nehodě zablokovat a uvěznit tak majitelku uvnitř hořícího vozu., foto: Tesla Motors
AutoRoad.cz 24. dubna 2017 11:16
Sdílej:

Důvodem této žádosti je nehoda, které se majitelka Modelu X účastnila. Následkem této nehody došlo ke vznícení baterií a zároveň k zablokování zadních dveří, které majitelku vozu uvěznily na zadních sedadlech.

Nehoda se stala v momentě, kdy za volantem seděl najatý řidič, zatímco majitelka vozu seděla na zadních sedadlech se svým přítelem. Řidič ale z neznámých důvodů, podle majitelky v rychlosti cca 75 km/h, narazil do betonových svodidel, vůz se otočil o 180 stupňů a vzápětí do něj narazil projíždějící Ford Focus.

Když se ale majitelka snažila z automobilu dostat, zjistila, že zadní pár výklopných dveří je nefunkční. Byla tak nucena opustit vůz skrze přední dveře. Tou dobou už údajně byly slyšet i zvuky explodujících baterií. Žena ani její přítel naštěstí neutrpěli vážná zranění, pouze drobné oděrky a menší řezné rány. Hůř však dopadl řidič, který údajně skončil na 40 dní v nemocnici.

Žena tak požaduje po společnosti Tesla odškodné ve výši 8 milionů yuanů (cca 24 milionů Kč), a to především za psychické následky. Od nehody jí totiž mají pronásledovat noční můry o uhoření v havarovaném vozidle.

Automobilka se ale k celé záležitostí staví odmítavě. Podle jejího vyšetřování totiž došlo k nehodě v mnohem vyšší rychlosti, než majitelka uvádí. O tom má svědčit poškození vozu i trosky rozeseté po širokém okolí. 

Tesla navíc dodává, že životy cestujících nebyly přímo ohroženy i díky tomu, že seděli v elektromobilu. U vozů s klasickým pohonem je totiž pravděpodobnost požáru po nehodě mnohem vyšší. 

Server Electrek, který na kauzu upozornil, také upozornil na skutečnost, že zadní dveře Modelu X mají pro podobné případy zvláštní tlačítko k nouzovému otevření. Je ale otázkou, zda o něm majitelka vůbec věděla a zkusila ho použít.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.