Důvodem této žádosti je nehoda, které se majitelka Modelu X účastnila. Následkem této nehody došlo ke vznícení baterií a zároveň k zablokování zadních dveří, které majitelku vozu uvěznily na zadních sedadlech.
Nehoda se stala v momentě, kdy za volantem seděl najatý řidič, zatímco majitelka vozu seděla na zadních sedadlech se svým přítelem. Řidič ale z neznámých důvodů, podle majitelky v rychlosti cca 75 km/h, narazil do betonových svodidel, vůz se otočil o 180 stupňů a vzápětí do něj narazil projíždějící Ford Focus.
Když se ale majitelka snažila z automobilu dostat, zjistila, že zadní pár výklopných dveří je nefunkční. Byla tak nucena opustit vůz skrze přední dveře. Tou dobou už údajně byly slyšet i zvuky explodujících baterií. Žena ani její přítel naštěstí neutrpěli vážná zranění, pouze drobné oděrky a menší řezné rány. Hůř však dopadl řidič, který údajně skončil na 40 dní v nemocnici.
Žena tak požaduje po společnosti Tesla odškodné ve výši 8 milionů yuanů (cca 24 milionů Kč), a to především za psychické následky. Od nehody jí totiž mají pronásledovat noční můry o uhoření v havarovaném vozidle.
Automobilka se ale k celé záležitostí staví odmítavě. Podle jejího vyšetřování totiž došlo k nehodě v mnohem vyšší rychlosti, než majitelka uvádí. O tom má svědčit poškození vozu i trosky rozeseté po širokém okolí.
Tesla navíc dodává, že životy cestujících nebyly přímo ohroženy i díky tomu, že seděli v elektromobilu. U vozů s klasickým pohonem je totiž pravděpodobnost požáru po nehodě mnohem vyšší.
Server Electrek, který na kauzu upozornil, také upozornil na skutečnost, že zadní dveře Modelu X mají pro podobné případy zvláštní tlačítko k nouzovému otevření. Je ale otázkou, zda o něm majitelka vůbec věděla a zkusila ho použít.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.