Důvodem této žádosti je nehoda, které se majitelka Modelu X účastnila. Následkem této nehody došlo ke vznícení baterií a zároveň k zablokování zadních dveří, které majitelku vozu uvěznily na zadních sedadlech.
Nehoda se stala v momentě, kdy za volantem seděl najatý řidič, zatímco majitelka vozu seděla na zadních sedadlech se svým přítelem. Řidič ale z neznámých důvodů, podle majitelky v rychlosti cca 75 km/h, narazil do betonových svodidel, vůz se otočil o 180 stupňů a vzápětí do něj narazil projíždějící Ford Focus.
Když se ale majitelka snažila z automobilu dostat, zjistila, že zadní pár výklopných dveří je nefunkční. Byla tak nucena opustit vůz skrze přední dveře. Tou dobou už údajně byly slyšet i zvuky explodujících baterií. Žena ani její přítel naštěstí neutrpěli vážná zranění, pouze drobné oděrky a menší řezné rány. Hůř však dopadl řidič, který údajně skončil na 40 dní v nemocnici.
Žena tak požaduje po společnosti Tesla odškodné ve výši 8 milionů yuanů (cca 24 milionů Kč), a to především za psychické následky. Od nehody jí totiž mají pronásledovat noční můry o uhoření v havarovaném vozidle.
Automobilka se ale k celé záležitostí staví odmítavě. Podle jejího vyšetřování totiž došlo k nehodě v mnohem vyšší rychlosti, než majitelka uvádí. O tom má svědčit poškození vozu i trosky rozeseté po širokém okolí.
Tesla navíc dodává, že životy cestujících nebyly přímo ohroženy i díky tomu, že seděli v elektromobilu. U vozů s klasickým pohonem je totiž pravděpodobnost požáru po nehodě mnohem vyšší.
Server Electrek, který na kauzu upozornil, také upozornil na skutečnost, že zadní dveře Modelu X mají pro podobné případy zvláštní tlačítko k nouzovému otevření. Je ale otázkou, zda o něm majitelka vůbec věděla a zkusila ho použít.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?