Japonská automobilka Suzuki má ve svém repertoáru několik modelů malých, ale velice schopných off-roadů. Díky těmto zkušenostem se tak stala součástí týmu Hakuto, který koncem roku vyšle robotické vozítko na Měsíc.
Tým Hakuto je jedním z pěti, který se probojoval do finále soutěže Google Lunar XPRIZE. Cílem této soutěže je sestavit robota schopného pohybu po měsíčním povrchu, dopravit ho na Měsíc, absolvovat vzdálenost 500 metrů a odeslat záběry povrchu ve vysokém rozlišení. Odměna za splnění těchto úkolů činí více jak 20 milionů dolarů.
Povrch Měsíce je ale velmi členitý a pokrytý velice jemným prachem. Proto se k týmu Hakuto připojili odborníci ze Suzuki, kteří mají bohaté zkušenosti se stavbou vozů do těžkého terénu. To ostatně potvrzují modely jako Samurai, Vitara či Jimny. Konstruktéři z automobilky se podíleli na návrhu celého podvozku i pohonného systému. Zároveň ale museli brát ohledy na váhu celého vozítka. Vynést jeden kilogram do vesmíru totiž stojí cca 1 milion dolarů.
Ke startu do vesmíru by mělo dojít koncem roku 2017, pravděpodobně 28. prosince. O vynesení do vesmíru se postará indická nosná raketa PSLV. Začátkem roku 2018 je očekáváno přistání na Měsíci.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?